میزبانی باغ بانوان پردیس از معلولان شهر

مدیرعامل سازمان پارک‎‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: باغ بانوان پردیس یک روز در هفته میزبان شهروندان معلول خواهد بود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بعضی از شهروندان معلول و توان‌خواه برای یک پارک مجزا محصور شده برای گذران اوقات فراغت و تفریح اعلام نیاز کرده بودند، از این رو با معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان مکاتبه شد و قرار شد باغ بانوان پردیس روزهای شنبه بعدازظهر برای استفاده معلولان اختصاص یابد و در صورت استقبال جامعه معلولان از این اقدام در سایر باغ‌های بانوان شهر نیز یک روز را برای استفاده آن‌ها در نظر خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‎‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت فضای سبز شهر، افزود: تا سال ۹۸ سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در داخل شهر داشتیم که امسال با افزوده شدن فضاهای سبز به سه هزار و ۸۵۰ هکتار رسید و حدود ۱۵۰ هکتار افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه فضاهای سبز در رینگ چهارم و فضاهای سبز پروژه‌های مختلف از جمله سالن اجلاس، شرکت نمایشگاه‌ها و سایر محل‌ها افزایش یافته است، گفت: حدود سه میلیون و نیم اصله درخت در شهر اصفهان وجود دارد که با اقدامات انجام شده امیدواریم این عدد به سه میلیون و ۷۰۰ اصله درخت افزایش یابد.

وی با اشاره به اقدامات ویژه این سازمان در آستانه نوروز ۹۹، گفت: از ابتدای پاییز امسال انجام اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر کاشت گل‌ها و گل‌آرایی رفیوژها و فضاهای سبز شهر، جداره اتوبان‌ها زیباسازی شد.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه از زمان ایجاد اتوبان‌ها در شهر به بازسازی رفیوژ آنها توجه نشده بود، شیب‌بندی مناسبی برای انجام اقدامات واکاری نداشت، ادامه داد: گلفوژ جداره اتوبان‌ها پیش‌بینی و در اتوبان‌های مناطق یک، دو، هشت، پنج و ۱۰ بسترسازی انجام شده که امیدواریم مناظر زیبایی را در شهر به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: داخل گلفوژ جداره اتوبان‌ها درختچه‌های بالارونده زینتی همچون رونده مروارید، پیچ اناری که سازگار با شرایط خشکی است، استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال علاوه بر گل آرایی سطح شهر، کاشت گُل‌ها و درختان با افزایش ارتفاع در میدان امام علی (ع) و میدان امام حسین (ع) در حال انجام است، همزمان بام سبز در این دو میدان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در محور چهارباغ عباسی نقاطی که عملیات عمرانی آن به اتمام رسیده، کاشت گل و گیاهان در حال انجام است.

کد خبر 415138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.