شهرداری مواد ضدعفونی و ماسک را از بازار سیاه تهیه می‌کند

شهردار تربت‌جام گفت: در تامین مواد ضدعفونی، ماسک و لباس محافظ معضل داریم و مجبور هستیم این اقلام را با چند برابر قیمت و از بازار سیاه تهیه کنیم.

به گزارش ایمنا، سیدعلی حسینی اظهار کرد: شهرداری تربت‌جام ذیل ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای شهرستان تمامی وظایف محول شده را طبق پروتکل‌های دانشکده علوم پزشکی انجام می‌دهد؛ بر همین اساس به صورت روزانه وسایل حمل‌ونقل عمومی و جایگاه‌های اتوبوس‌ها در سطح شهر، مجموعه پارکی و مبلمان شهری، خیابان‌ها و معابر شهری ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

وی ادامه داد: تا ۲۳ اسفندماه، ۱۰ مرتبه بخش‌های مختلف معابر و خیابان‌های شهری ضدعفونی شده‌اند و از تمامی نهادهایی که در این امر کمک می‌کنند نیز تشکر می‌کنیم.

شهردار تربت‌جام با بیان اینکه تاکنون ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فقط صرف خرید محلول‌های ضدعفونی شده است، اظهار کرد: در جلسات مختلف نیز عنوان کرده‌ایم که شهرداری در تهیه مواد ضدعفونی، ماسک، لباس و… مشکلات اساسی دارد و مجبور هستیم این اقلام را با چند برابر قیمت و از بازار سیاه تهیه کنیم.

حسینی ادامه داد: تمام تلاشمان این است که پاکبانان و سایر نیروهای شهرداری ماسک و وسایل لازم را همراه داشته باشند اما متأسفانه همانند مردم در این زمینه مشکلاتی داریم.

وی با اشاره به پروتکل‌های دانشکده علوم پزشکی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه غسال‌خانه‌ها، برای هر فرد فوت شده شش دست لباس باید مصرف شود که جدای از هزینه خرید لباس‌ها، حتی در تأمین آن‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین در حوزه آرامستان‌ها تاکنون رقمی حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار تربت‌جام گفت: با توجه به اینکه در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونای شهرستان قرار داریم، پوسترهای مختلفی را هم برای اکران عمومی در سطح شهر و هم فضای مجازی تولید و توزیع کرده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه شهرداری‌ها معمولاً جز نهادهای پر رفت‌وآمد هستند، یادآور شد: این ازدحام جمعیت معمولاً در ماه‌های پایانی سال تشدید می‌شود که از مردم تقاضا داریم برای کارهای غیرضروری به شهرداری مراجعه نکنند و چنانچه پرونده‌ای را در دست اقدام دارند، برای سال آینده موکول نمایند و پرونده آن‌ها با همان نرخ سال ۹۸ محاسبه خواهد شد و تعرفه‌های جدید ۱۳۹۹ لحاظ نمی‌شوند. البته جزئیات این تصمیمات طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تراکم این روزهای پایانی سال باید شکسته شود و از مردم تقاضا می‌کنیم با ماندن در منازل باعث قطع زنجیره انتقال این بیماری شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 415073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.