۴۶ کاشانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند/ ۴۶۹ نفر بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون ۶۸۱ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل شناسایی شدند که پس از انجام تست کرونا ۴۶۹ مورد مثبت و ۲۱۲ مورد منفی بوده و ۴۶ نفر نیز بر اثر ابتلای این بیماری جان باخته اند.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از تعداد کل نمونه‌های ارسالی از انسیتو پاستور در ارتباط با دو شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل جواب آزمایش ۴۶۹ مورد از افراد در خصوص ابتلای کرونا ویروس جدید مثبت و ۲۱۲ مورد منفی بوده است، اظهار کرد: تا این لحظه در بین افراد فوت شده از بیماری‌های تنفسی نتیجه آزمایش ۴۶ نفر نسبت به کرونا ویروس جدید مثبت و ۱۷ نفر منفی اعلام شده است و پاسخ آزمایش بقیه افراد هنوز نیامده است.

وی ادامه داد: تعداد کل افراد ترخیص شده تا امروز ۹۱۹ نفر بوده است، به محض اعلام جواب آزمایش‌ها برای سایر افراد مجدداً آمار به روز خواهد شد و رسماً اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه از دیروز استراتژی ما برای مقابله با شیوع کرونا از فاز دفاعی به فاز تهاجمی تبدیل شده است، اضافه کرد: در این استراتژی براساس تفاهم‌نامه منعقده شده با سازمان بسیج نیروهای پایگاه‌های بسیج از روز شنبه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برای همکاری مراجعه می‌کنند.

وی با توضیح اینکه این همکاری بین سازمان بسیج و دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هدف آموزش و اطلاع رسانی، ضدعفونی مراکز تجمعی، تشدید نظارت بر صنوف است، خاطرنشان کرد: همچنین ثبت اطلاعات جمعیت تحت پوشش پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در سامانه Salamat.gov.ir پیگیری تلفنی می‌شود که در این خصوص با برنامه‌ریزی ناظران پیگیری تلفنی در پایگاه سلامت و یا پایگاه بسیج صورت خواهد گرفت.

مروجی تصریح کرد: بطور میانگین هر مراقب سلامت ۷۰۰ خانوار تحت پوشش دارد که در شش روز کاری روزانه حداقل ۱۱۶ خانوار را باید غربالگری کند و با کمک نیروهای بسیج حداقل برای هر مراقب دو نیروی بسیج کمک خواهد بود که باتقسیم کار روزانه با حدود ۴۰ تلفن توسط سه نفر (یک مراقب و دو نیروی بسیج) اقدام به غربالگری خانوارها می‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه مجموع ۱۱۶ تماس تلفنی غربالگری برقرار می‌شود و می‌توان تا پایان هفته آینده ۱۰۰ درصد خانوارها را غربالگری نمود، گفت: مقرر شده نیروهای حوزه بهداشت و خصوصاً مراکز ۱۶ ساعته بهداشت از الان به بعد در خط مقدم باشند و جمعیت تحت پوشش خود را غربالگری کنند و با شناسایی زودرس مبتلایان روند درمان را تسریع و بهینه کنند و از عوارض بعدی و حتی مرگ جلوگیری نمایند، با این کار فشار کاری بیمارستان‌ها نیز کم خواهد شد.

کد خبر 415066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.