تکمیل فاز دوم پارک شهدای گمنام شهر گلشن

شهردار گلشن از احداث پارک شهدای گمنام در این شهر خبر داد و گفت: فاز دوم این پارک نیز تکمیل شده و در آستانه بهره‌برداری است.

حسنعلی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وظایف شهرداری در کشورهای توسعه یافته و نبود مدیریت یکپارچه شهری در ایران، اظهار کرد: در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بیش از ۵۷ وظیفه مهم اجرایی برای شهرداری‌ها مشخص شده است و هر فرد متولد در شهرها از بدو تولد تا پایان عمر از این خدمات استفاده می‌کند.

وی با اشاره به خدماتی که شهرداری در زمینه‌های مختلف عمرانی و توسعه شهری، انجام می‌دهد، افزود: ایجاد و حفظ و نگهداری فضای سبز، توسعه شبکه‌های آبیاری، کنترل مسیل‌ها و سیل بندها، دفع آب‌های سطحی و زیباسازی شهر، جمع‌آوری و دفع پسماند و مدیریت آرامستان‌ها از وظایف واحدهای مختلف شهرداری‌ها است.

شهردار گلشن تصریح کرد: در حوزه درآمدی هم در گذشته نه چندان دور عمده درآمد شهرداری‌ها وابسته به کمک‌های دولتی بود، اما در سال‌های اخیر با غلبه رویکرد توانمندسازی شهرداری‌ها، طرح‌های مختلفی برای تحقق استقلال مالی شهرداری‌ها اجرا شده است.

رضایی با اشاره به تحقق بیش از ۱۲۰ درصدی بودجه شهرداری گلشن در دو سال گذشته، اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته امسال نیز ۱۰۰ درصد بودجه تحقق یافته و امیدواریم تا پایان سال جاری تا حدود ۱۲۰ درصد محقق شود.

وی افزود: در حال حاضر عملیات رنگ‌آمیزی جداول، گل‌کاری و ضدعفونی شهر در مقابله با شیوع ویروس کرونا در حال انجام است و با اینکه ستاد تسهیلات سفر تعطیل بوده است، تلاش همکاران در حوزه‌های مختلف شهری ادامه دارد.

شهردار گلشن از احداث پارک شهدای گمنام در این شهر و تکمیل فاز دوم آن و در آستانه بهره‌برداری بودن خبر داد و  خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات خوبی در زمینه توسعه فضای سبز، خدمات عمرانی، زیباسازی شهر و حفظ و نگهداری ماشین‌آلات و زیرساخت‌های شهر در نظر گرفته و اجرا شد.

رضایی از اعطای تخفیف ۳۵ درصدی عوارض ساختمانی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال در این شهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این تخفیفات به منظور کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری در نظر گرفته شده است، در حال حاضر همه همت ما بر مقابله با شیوع ویروس کرونا متمرکز شده و امیدواریم با همکاری شهروندان و رعایت موارد بهداشتی و ایمنی و پرهیز از تجمع و ماندن در خانه از این بحران به سلامت عبور کنیم.

کد خبر 414978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.