پارسایی: منع تردد در شیراز توسط استانداری/ فوت ۷ نفر بر اثر کرونا در شیراز

نماینده مردم شیراز از فوت ۷ نفر بر اثر بیماری کرونا در این استان خبر داد و گفت که توسط استانداری دستور منع تردد غیر ضروری در شیراز اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس و اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: ستاد استانی استان فارس و استانداری رسماً درخواست کردند که هموطنان عزیر به قصد مسافرت به این استان ورود نکنند و همه اماکن پذیرای مهمان‌ها مانند هتل‌ها، مهمان‌سراها و خانه‌های استیجاری از پذیرای مسافر منع شدند.

وی افزود: تصمیمی که استانداری گرفته این است که مراکز ضروری مانند داروخانه، سوپر مارکت‌ها، مراکز تولید مواد غذایی باز باشند و به مابقی مراکز دستور دادند که بسته شوند، معتقدم تصمیم بسیار خوبی است زیرا مردم را از مراجعه به مراکز خرید و پر تجمع منع می‌کنند که همین امر باعث خلوت شدن شهر و کاهش شیوع می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای شهر تصمیم به بسته شدن و تعطیلی ترمینال‌های مسافربری گرفت که شهرداری هم اجرا کرد، همچنین شهرداری بخش زیادی از نیروهایش را از آمدن به سر کار با حفظ حقوق و مزایا منع کرد.

پارسایی با بیان این‌که تصمیمات گرفته شده حاصل جلسات متعدد با پزشکان و کارشناسان استان فارس بوده است، گفت: با خبرهایی که از استانداری گرفتم خوشبختانه مردم هم بسیار رعایت می‌کنند و در خانه ماندن را جدی گرفتند.

وی تاکید کرد: ما باید یک تصمیمات ملی بگیریم و اجرایی کنیم اینکه مدام توصیه کنیم در خانه بمانید اما شاغلان سرکار خودشان حاضر شوند یک شعار و تصمیم متناقض است که قطعاً نمی‌تواند مؤثر باشد؛ چرا که اگر مردم جدیت در تصمیم ببینند همه چیز را جدی می‌گیرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌شود بگوییم مردم در خانه بمانند اما سرکار هم بروید اینکه نمی‌شود، معتقدم از تجربه چین که یکی از دوستان ماست استفاده کنیم و منع رفت و آمد را داشته باشیم.

پارسایی با اشاره به کمبود امکانات در مراکز درمانی بیان کرد: امکانات را در اختیار جامعه پزشکی و پرستاری قرار دهیم، این روزها جامعه پزشکی مظلومانه در خط اول این مبارزه ایستاده و بعضاً هم از تجهیزات محروم است؛ نگرانم این بی‌توجهی باعث می‌شود جامعه پزشکان و پرستاران خسته شوند، زیرا بودن ۲۴ ساعته در این میدان بدون امکانات بسیار کار سختی می‌کنند. تشکر تنها کافی نیست و باید برایشان امکانات فراهم کنیم. امیدوارم قبل از این‌که دیر شود به صورت کلان موضوع جدی گرفته شود. پیشنهادی که دارم این است که تفویض اختیار به استانداری‌ها داده شود و در قبالش از آنها مسئولیت پذیری خواسته شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما واقعاً مردم فهیمی هستند و اگر توصیه و مشاوره‌ها دقیق و درست باشد با ما همراهی می‌کنند این را تجربیات گذشته نشان داده است. سوالم این‌جاست سه قوه و حاکمیت نمی‌خواهند یک تصمیم جدی بگیرند؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره آمار تعداد مبتلایان کرونا در استان فارس گفت: با توجه به آماری که از استانداری گرفتم از ۲۳ اسفند تعداد مراجعان ۱۹۱۰ نفر بودند که ۳۹۱ نفر بستری شدند، از این تعداد ۲۲۷ نفر تست‌شان مثبت بوده است و ۷ نفر هم بر اثر این بیماری جان باختند.

پارسایی تاکید کرد: به دلیل این‌که کیت‌های تشخیص به اندازه کافی وجود ندارد نمی‌شود آمار دقیقی درآورد چراکه کیت به اندازه کافی برای تشخیص نیست همان‌طور که امکانات اولیه مانند ماسک و لباس مخصوص برای پزشکان و پرستاران وجود ندارد.
 

منبع: ایلنا

کد خبر 414935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.