اضافه شدن قوانین عجیب در فوتبال/ ضرر شدید ژاپن از لغو المپیک ۲۰۲۰

از سفر احسان حدادی به تصور چین مرکز شیوع کرونا، و علاقه ناپولی به سردار، تا قوانین عجیب در فوتبال و ضرر عجیب ژاپن از لغو المپیک برخی از خبرهای مهم ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرهای مهم ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* بحران کرونا این روزها جهانی شده است و کشورهای زیادی درگیر این ویروس شده اند، همین امر در برخی کشورها باعث لغو، تعویق و یا برگزاری بدون حضور تماشاگران این رقابت‌ها شده است. شیوع این بیماری در آمریکا هم مشکل ساز شده است و حالا زمزمه‌هایی از برگزاری رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا بدون حضور تماشاگران به گوش می‌رسد.

* فیفا قصد دارد از فصل آینده یک سری قوانین عجیب و غریب را به فوتبال اضافه کند که آن‌ها عبارتند از: اوت دستی حذف می‌شود و مثل فوتسال ضربه با پا جایگزین خواهد شد. ۱- بازیکن پشت ضربه آزاد اجازه دارد بیش از یک بار به توپ ضربه بزند. ۲- در صورتیکه یک بازیکن دو کارت زرد بگیرد، به جای دریافت کارت قرمز، بازیکن برای دقایق محدودی از زمین بازی اخراج می‌شود. ۳- زمان مفید برای بازی (زمان بازی نگه داشته می‌شود) ۴- تعویض نامحدود!
این تغییرات قرار است فصل بعد از لیگ جوانان هلند شروع شود، بعد در لیگ‌های آماتور هلند، سپس جام حذفی هلند و در نهایت در لیگ هلند آزمایش شود، تا در صورت موفقیت در کل فوتبال جهان اعمال شود

* کریستین جیونتولی، مدیر ورزشی ناپولی، سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ را زیر نظر گرفته تا بعد از اتمام لیگ فوتبال، به ناپولی منتقل شود. باشگاه ناپولی حتی یک تیم را برای بررسی بازی‌های آزمون سن پترزبورگ اعزام کرد و حالا به نظر می‌رسد حضور این بازیکن در ناپولی کمی جدی به نظر می‌رسد

* در چارچوب بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ پرتغال، تیم فوتبال ریو آوه به مصاف پورتو رفت و در پایان به تساوی ۱_۱ رسید. چانسل امبمبا در دقیقه ۱۸ میزبان را پیش انداخت، اما مهدی طارمی در دقیقه ۳۳ بازی را به تساوی کشاند تا ریو آوه از تقابل خارج از خانه با حریف قدرتمندش یک امتیاز ارزشمند کسب کند.

* مرتضی پورعلی‌گنجی که به تازگی از ایران به قطر بازگشته بود طبق قوانین مهاجرتی این کشور به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا تحت آزمایش‌های ویژه پزشکی قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده آزمایش کرونای این بازیکن ایرانی خط دفاعی العربی دوحه منفی بود

* محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس در گفتگویی گفت: تا زمان بازگشت اوضاع به حالت طبیعی و پیش از شیوع ویروس کرونا، بیرانوند نمی‌تواند به آنتورپ برود. او افزود: ما قرارداد را با باشگاه آنتورپ بلژیک بستیم و یک پولی هم دریافت کردیم و یک مقدار هم چند روز بعد دریافت می‌کنیم. ولی بیرانوند به واسطه ویروس کرونا نمی‌تواند برود تا وضعیت عادی شود و آخر فصل از ما جدا می‌شود. ما ۳۵۰ هزار دلار هم آخر فصل می‌گیریم.

* رونالدینیو بازیکن سابق تیم فوتبال برزیل و باشگاه بارسلونای اسپانیا به همراه برادرش که حکم مدیربرنامه هایش را دارد به کشور پاراگوئه سفر کرد، اما به دلیل جعل گذرنامه دستگیر شد. او و برادرش به شش ماه حبس محکوم شدند

* در جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال ساحلی جهان، تیم ملی کشورمان با کسب ۲۴۸۹ امتیاز همچنان در جایگاه پنجم جهان قرار دارد. ساحلی بازان کشورمان همچنان در رده نخست آسیا ایستاده است.

* برخی خبرها حاکی از آن است که ممکن است بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا لغو شود یا به تعویق بیفتد. اما گزارش جدیدی ادعا کرده است که لغو بازی‌های المپیک توکیو باعث کاهش رشد تولید ناخالص داخلی سالانه ژاپن به میزان ۱.۴ درصد می‌شود و بیش از ۷۴ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد می‌کند.

* تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در آخرین دیدار خود در جام جهانی سابر لوکزامبورگ با شکست ۴۵ بر ۳۸ برابر آمریکا در رده هشتم قرار گرفت.

* بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی ورزش نابینایان، ایران در مسابقات فوتبال نابینایان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت نخواهد کرد و به جای تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان، تیم تایلند در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

* مسابقه دوی ماراتن بارسلونا به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ماه اکتبر به تعویق افتاد. برگزارکنندگان مسابقه دوی ماراتن بارسلونا تأیید کرده اند که این رویداد تا ماه اکتبر برگزار نخواهد، زیرا مقامات این شهر قصد دارند جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیرند.

* قبل از برگزاری مسابقات تنیس ایندین ولز ۲۰۲۰، اداره بهداشت ریورساید در ایالت کالیفرنیا با اعلام یک مورد ابتلاء به ویروس کرونا (COVID-۱۹) در درهٔ کوچلا وضعیت اضطراری اعلام کرد. به همین دلیل مسئولان برگزاری مسترز ایندین ولز به منظور حفظ سلامت تماشاگران، بازیکنان و افراد حاضر در این مسابقات، تصمیم به لغو رقابت‌های این دوره گرفتند. مسابقات تنیس ایندین ولز که اولین تورنمنت مسترز از مسترزهای ۹ گانه تنیس به شمار می‌آید، هر ساله در ماه مارس در قلب صحراهای داغ ایالت کالیفرنیای جنوبی برگزار می‌شود.

کنفدراسیون هندبال آسیا طی بیانیه ای که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده از لغو برگزاری هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان پسران آسیا و انتخابی قهرمانی ٢٠٢١ جهانی مجارستان که قرار بود در تیرماه سال آینده به میزبانی کشورمان و در شهر شیراز برگزار شود، خبر داد.

* دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا (G۱)، سی و یکمین دوره مسابقات جام فجر (G۱) و سومین دوره مسابقات آزاد آسیایی (G۱) بر اساس تقویم فدراسیون جهانی تکواندو قرار بود از ۲۸ فروردین تا ۴ اردیبهشت سال آینده در جزیره کیش برگزار شود با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و به منظور حفظ سلامتی و آرامش خاطر جامعه، با درخواست اتحادیه تکواندو آسیا این مسابقات به تعویق افتاد

* لیگ برتر بسکتبال چین که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود از هفته آینده از سر گرفته می‌شود. حامد حدادی ستاره بسکتبال کشورمان که در تیم نانجینگ بازی می‌کند پیش از این با توجه به سال نو چینی‌ها به ایران بازگشته بود، اما به دلیل شیوع کرونا نتوانسته بود به این کشور بازگردد و وضعیتش مشخص نبود. حال گفته شده او قرار است راهی چین شود و دوباره برای تیمش به میدان برود.

* زهرا اسدالهی بازیکن اصفهانی تیم فولاد مبارکه اصفهان که متولد ۱۳۸۰ می‌باشد و در فصل پانزدهم لیگ برتر هندبال بانوان در سال ۹۸ با شماره ۵ برای سپاهان همچون سال‌های گذشته به میدان می‌رفت، بر اثر سانحه تصادف در گذشت.

* اتحادیه جهانی کشتی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی از لغو شدن سفر محمد مصلایی پور داور S۱ کشورمان که قرار بود برای قضاوت در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا شرکت کند، خبر داد.

* سایت معتبر فوتسال پلنت، فرزانه توسلی را به عنوان یکی از ۱۰ نامزد کسب عنوان بهترین دروازه بان زن فوتسال جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد.

کد خبر 414882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.