۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
گیاه جینسینگ چه خواصی دارد؟

گیاه جینسینگ دارای خواص بی‌شماری مانند بهبود عملکرد مغز، کاهش سطح قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جینسینگ از جمله گیاهان دارویی محبوب در آسیا و آمریکای شمالی است که انواع مختلفی دارد. از ریشه‌، برگ و میوه‌های این گیاه به عنوان دارو برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. این گیاه نیروبخش نقش موثری در حفظ سلامتی و هماهنگی فعالیت‌های اساسی و حیاتی بدن دارد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی این گیاه می‌پردازیم:

جینسینگ و بهبود عملکرد مغز

گیاه جینسینگ سلول‌های مغز را تحریک می‌کند و تمرکز و فعالیت‌های شناختی را بهبود می‌بخشد. نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف ریشه این گیاه به مدت ۱۲ هفته می‌تواند عملکرد ذهنی افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشد. گروهی از محققان کره‌ای تاثیر مصرف جینسینگ را بر عملکرد شناختی مبتلایان به آلزایمر بررسی کرده و متوجه شدند وضعیت افرادی که این دارو را مصرف کردند، بهبود پیدا یافت، اما با قطع مصرف جینسینگ، روند بهبود سیر نزولی پیدا کرد.

جینسینگ و کاهش قند خون

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف گیاه جینسینگ می‌تواند سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد، به طوری که مصرف این گیاه، درمانی طبیعی برای دیابت به شمار می‌رود. به گفته محققان جینسینگ می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد؛ البته بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید، زیرا مصرف این گیاه ممکن است باعث هیپوگلیسمی یا کاهش شدید قند خون در برخی افراد شود.

جینسینگ و تقویت سیستم ایمنی بدن

ریشه، ساقه و برگ گیاه جینسینگ مقاومت در برابر بیماری یا عفونت را افزایش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. نتایج آزمایشی روی موش‌ها نشان داد که این گیاه می‌تواند تعداد باکتری‌های موجود در طحال، کلیه و خون را کاهش دهد و مانع رشد بسیاری از ویروس‌ها مانند ویروس آنفلوآنزا و HIV شود. گیاه جینسینگ به صورت رایج برای کاهش التهاب و تورم نیز استفاده می‌شود.

جینسینگ و کاهش استرس

گروهی از محققان انگلیسی دریافتند افرادی که گیاه جینسینگ مصرف کردند، در مقایسه با سایرین، خلق و خو و عملکرد ذهنی بهتری داشتند. علاوه بر این، آزمایش این گیاه روی موش‌های مبتلا به استرس مزمن نشان داد که جینسینگ دارای خواص ضد استرس بسیار زیادی است و می‌تواند برای درمان اختلالات ناشی از آن مفید باشد.

کد خبر 414790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.