بخاری برقی در کافه های پاریس برای حفظ محیط زیست ممنوع می‌شود

هشدار محیط زیست درباره وجود پسماندهای آلوده در دوران پساکرونا، مرخصی یک فعال محیط زیست از زندان در پی شیوع کرونا، به گل نشستن یک نهنگ زخمی در ساحل دیلم و تلاش شهردار محیط زیستی پاریس برای ممنوعیت استفاده از بخاری برقی در کافه تراس ها را در آخرین بسته خبری محیط زیست سال ۹۸ می خوانید.

به گزارش ایمنا، آن ایدالگو، شهردار محیط زیستی پاریس تصمیم دارد به دلایل زیست محیطی، استفاده از بخاری برقی در بیرون کافه‌های پاریس را ممنوع کند.

کافه‌های پاریس که فرانسوی‌ها به آن کافه-تراس می‌گویند، با استفاده از فضای بیرونی برای مشتریان در پیاده‌رو صندلی می‌چینند. بیشتر مشتریان این کافه‌ها برای خوردن غذا و نوشیدنی در خارج از منزل بدون توجه به وضعیت آب و هوا به این کافه‌ها می‌روند، اما از آنجا که سیگار کشیدن در فضاهای عمومی داخلی از سال ۲۰۰۸ در فرانسه ممنوع شده، مشتریان سیگاری مجبورند در فضای بیرونی کافه بنشینند.

سال‌هاست که صاحبان کافه-تراس‌های پاریس برای گرم کردن مشتریان خود در فضای بیرونی در فصل سرما از بخاری برقی استفاده می‌کنند. بسیاری از آنها نیز برای محافظت مشتریان در برابر سرما یا باد و باران، روی قسمت بیرونی را با چادر یا روکش پلاستیکی بی‌رنگ می‌پوشانند.

ممنوع کردن بخاری بیرونی در پاریس در حال حاضر تنها در حد طرح پیشنهادی است. ساکنان پاریس اکنون باید منتظر نتایج انتخابات شورای شهر که در اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود بمانند تا ببینند آیا این موضوع در دستور کار مسئولان جدید شهرداری قرار می‌گیرد یا نه.

علت مرگ نهنگ به گل نشسته در ساحل دیلم بررسی می‌شود

فرهاد قلی‌نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، پس از بازدید از محل به گل نشستن نهنگ براید در ساحل لیلتین شهرستان دیلم بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد به گل نشستن یک نهنگ با طول تقریبی متری ۱۵ در ساحل لیلتین دیلم بودیم که با همکاری دریابانی، سپاه و سایر ارگان‌ها این نهنگ را به ساحل انتقال دادیم و تا بوی تعفن آن منازل مسکونی را آزار ندهد و در فرصت مناسب اقدامات کارشناسی بر روی لاشه نهنگ انجام شود.

قلی نژاد افزود: این نهنگ از نوع گرمسیری است و علت مرگ آن در دست بررسی است، ولی به احتمال مرگ این نهنگ به خاطر کهولت سن و یا برخورد با شناورهای دریایی و آسیب دیدن بدنه نهنگ رخ داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: پس از علت یابی مرگ نهنگ، عملیات بیومتری و مسائل اکولوژی را انجام می‌دهیم و نهنگ را برای جلوگیری از بوی تعفن دفن خواهیم کرد و سپس اسکلت این نهنگ را فیکس و به موزه انتقال و برای تحقیقات جانورشناسی استفاده خواهیم کرد.

کمپینی با ۲ هزار امضا برای مرخصی فعالان محیط زیستی زندانی 

بیش از دو هزار نفر با امضای یک کمپین خطاب به حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائی خواستار مرخصی فوری فعالان محیط زیستی زندانی به دلیل شیوع کرونا و احتمال خطر برای آنها شدند.

مرخصی یک فعال محیط‌زیستی در پی شیوع کرونا

محمدحسین آقاسی وکیل فعالان محیط زیست از مرخصی عبدالرضا کوهپایه، یکی از فعالان محیط زیستی خبر داد.
کوهپایه یکی از فعالان محیط زیست بود که در بهمن و اسفندماه ۹۶ دستگیر شدند. بنا به بخشنامه دستورات رئیس قوه قضائیه، جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان، تنها علیرضا کوهپایه از ۸ نفر فعال محیط زیستی بازداشت شده، به علت کم بودن مدت مجازات، مشمول این بخشنامه شده است.

شناسایی جمعیت جدیدی از دلفین‌های گوژپشت در استان بوشهر

فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: گروه تحقیقاتی مؤسسه طرح سرزمین با حمایت مالی شرکت پتروشیمی نوری از اسفند ماه ۱۳۹۲ تاکنون به بررسی جمعیت دلفین‌های گوژپشت اقیانوس هند (Souse plumbea) با گشت‌های دریایی مستمر در پارک ملی دریایی دیر-نخیلو و منطقه حفاظت شده مند در استان بوشهر هستند.

وی افزود: در گشت دریایی ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ طبق نقشه و برنامه ریزی، بندر رستمی به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام ارزیابی‌ها مشخص شد که گونه‌ی مشاهده شده دلفین گوژپشت اقیانوس هند بوده است.

نازنین محسنیان مدیر پروژه حفاظت از دلفین گوژپشت نیز در این خصوص اظهار کرد: با اشاره به اینکه در این پایش بیش از ۱۵ فرد دلفین مشاهده شده است، اعضای تیم تحقیقاتی مؤسسه طرح سرزمین گروه‌های مشاهده شده را که شامل مادر، فرزند نابالغ و دلفین‌های بالغ در کنار یکدیگر بودند را ثبت و ضبط و ثبت کرده است.

هشدار محیط زیست درباره انبوه پسماندهای آلوده در دوران پساکرونا

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه رهاسازی دستکش‌ها و ماسک‌های آلوده در محیط علاوه بر به خطر انداختن سلامت افراد، سبب آلودگی محیط می‌شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری‌ها پیشنهاد داده است که سطل‌های زباله ویژه‌ای را برای پسماندهای کرونا در سطح معابر تعبیه کنند.

ژیلا آقایی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور مصرف دستکش‌های پلاستیکی و ماسک‌ها افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: ما در دوران پساکرونا با حجم انبوهی از پسماندهای آلوده مواجه خواهیم شد، از این رو در گام نخست برای مقابله و پیشگیری از این بیماری باید بتوانیم استرس خود را کنترل کنیم؛ هر چه رفتارهای وسواس‌گونه ما بیشتر باشد در مصرف دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده زیاده‌روی خواهیم کرد.

تصویب منطقه کانی برد بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی استان کردستان

فریبا رضایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: منطقه کانی برد بانه به دلیل زیستگاه سمندر خال زرد کردستانی در لیست آثار طبیعی ملی، ثبت شده است. این منطقه دارای چهار اصله درخت آزاد کهنسال بوده و در مسیر آبراهه‌ای Vشکل با شیب بسیار تند و در عرصه‌ای پوشیده از درختان بلوط قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس میانگین کشوری، ۱۰ درصد از مساحت هر استان به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریتثبت شده است و استان کردستان قبلاً دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش با وسعت ۵۹/۶ درصد از مساحت کل استان بود و اکنون با تصویب این منطقه و دو منطقه دیگر شامل منطقه حفاظت شده چلچه مه و سارال با مساحت حدود ۹۰ هزار هکتار و اثر طبیعی ملی غار کنه شه م شه م مریوان با مساحت ۹ هکتار، در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، سطح مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل در استان، به ۹/۹ درصد مساحت کل استان می‌رسد.

کد خبر 414687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.