۷۰ درصد بودجه شهرداری مبارکه محقق شد

شهردار مبارکه گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری این شهر ۸۳۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۸۰ میلیارد و یکصد میلیون ریال از بودجه ۸۳۰ میلیارد ریالی مصوب شهرداری مبارکه در سال ۹۸ تحقق یافته است، اظهار کرد: این میزان معادل ۷۰ درصد لایحه بودجه است که ۷۰ درصد آن صرف ردیف‌های جاری و ۳۰ درصد نیز به بخش عمرانی تعلق دارد.

وی با بیان اینکه بودجه نقش تعیین‌کننده در تعیین اهداف مدیریت شهری دارد، افزود: یکی از وظایف مدیران شهری شناسایی و پیش‌بینی درآمدهای شهرداری و هزینه‌های آن است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه همراهی شهروندان با شهرداری سبب افزایش سرانه‌های شهری در بخش‌های فضای سبز و آسفالت معابر و تکمیل و احداث پروژه‌های عمرانی می‌شود، اظهار کرد: هر چه شهروندان در برنامه‌ها و پرداخت عوارض با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشند به همان میزان فعالیت‌های عمرانی نیز افزایش خواهد داشت.

هاشمی اضافه کرد: حدود ۴۷۰ نفر نیرو در شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن مشغول به فعالیت هستند و ۱۱۰ نفر هم با مدیریت بخش خصوصی در این شهرداری فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری برای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان در سال‌جاری اجرا و تکمیل ده‌ها پروژه را در دستور کار قرار داده است.

شهردار مبارکه از احداث و تکمیل جاده گلستان شهدای محله قهنویه، آسیاب آبی سرارود با سرمایه گذاری بخش خصوصی، احداث جاده دسترسی محله محمدآباد به صادقیه، بهسازی و نوسازی کشتارگاه صنعتی خبر داد و اضافه کرد: اصلاح هندسی میادین شهر و بهسازی و زیباسازی روفوژهای میانی و سطح شهر و احداث آبریزگاه‌های عمومی در محلات شهر از دیگر پروژه‌های احداث شده در سال جاری در این شهر است.

هاشمی ادامه داد: ایمن‌سازی تقاطع غیر هم‌سطح قلعه حکیم با مشارکت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بهسازی و هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر و محلات و روشنایی‌های معابر، تعریض خیابان عطار نیشابوری و مناسب سازی و اصلاح پیاده‌روهای محله‌های صفاییه در سال جاری تکمیل شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های برنامه‌ریزی شده برای سال آینده گفت: مدیریت شهری مبارکه در صدد است پروژه‌های مفید و مؤثری از جمله عملیات اجرای تکمیل و بازسازی فاز اول ارگ نهچیر، احداث پارک‌های محله‌ای در فاز سه نصیرآباد، محله ۱۰ صفاییه و قهنویه را در سال ۹۹ به اتمام برساند.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: برای احداث چمن مصنوعی در محله‌های قهنویه، صفاییه، اسماعیل ترخان، دهنو و محمدیه در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

هاشمی افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح امیرکبیر با هدف رفع معضل تردد کامیون‌ها با همکاری و مشارکت شرکت فولاد مبارکه و تکمیل طبقه همکف مجموعه تجاری شریعتی، احداث پارک‌سوار جنب باغ بانوان، ساماندهی کارگاه‌های مشاغل شهری مجتمع کارگاهی و احداث زیرساخت‌های مجتمع کارگاهی خیام از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های برنامه‌ریزی شده و در دست اقدام توسط شهرداری مبارکه برای سال آینده است.

وی گفت: آزادسازی مسیرهای بلوار ۶۵ متری شهید بابایی، خیابان شهید صادقی محله دهنو، خیابان شهید اصغر ضیایی محله قهنویه و ادامه خیابان ۱۵ خرداد محله شیخ‌آباد نیز در سال ۹۹ انجام خواهد شد.

کد خبر 414486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.