زنجیره انسانی برای بستن راه‌های ورودی به گلپایگان تشکیل شد

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان، با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی با تاکید بر اینکه در ورودی گلپایگان از سمت خمین هم زنجیره انسانی تشکیل شد، گفت: این کار یک فعالیت نمادین از سوی فعالان اجتماعی و شهروندان گلپایگان در مقابل کرونا بود.

علی اکبر زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقدامات این شهرستان در کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: یک کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده در گلپایگان در روزهای گذشته مواد ضدعفونی مانند آب ژاول را نه در حد محدود بلکه در حد همه نیاز مردم به صورت رایگان در اختیار همه شهروندان قرار دادند.

وی در خصوص تمهیدات شهرداری گلپایگان افزود: همه معابر و مسیرهای شهری در نوبت روزانه ضدعفونی می‌شود و خیابان اصلی منتهی به بازار شهر هم مسدود شد تا از حرکت مردم به سمت بازار و خرید جلوگیری شود و در حال حاضر بازار گلپایگان تعطیل است.

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص قرنطینه ناموفق شهر، گفت: شورای تأمین شهرستان گلپایگان موضوع قرنطینه را مطرح کرد اما اجرای آن از مسیر جاده خمین چند ساعتی بیشتر نبود و در اجرای آن موفقیتی حاصل نشد چرا که از برنامه ریزی و تمهیدات لازم برخوردار نبود و تنها با خاکریزی جاده این امر امکانپذیر نیست.

زندی با بیان اینکه هجوم مهمانان همجوار خود عامل اوج گیری کرونا در گلپایگان شده است، تصریح کرد: تا هفته گذشته خبری از بیماری در این شهرستان نبود اما با ورود فرزندان یا بستگان شهروندان متأسفانه این بیماری هم به شهرستان ورود کرد و شیوع آن در حال ادامه است که توجه شهروندان به قرنطینه و رعایت مسائل باید بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه در ورودی گلپایگان از سمت خمین هم زنجیره انسانی تشکیل شد، اظهار کرد: این کار یک فعالیت نمادین از سوی فعالان اجتماعی و شهروندان گلپایگان در مقابل کرونا بود.

سخنگوی شورای اسلامی گلپایگان با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی گفت: در گلپایگان هم کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و الکل مانند سایر شهرستان‌ها دیده می‌شود و مردم با این چالش روبرو هستند و بزرگترین مشکل عدم قرنطینه خانگی و بی توجهی مردم به اصول مراقبتی است.

وی با تاکید بر اینکه در کاهش بیماری توجه مردم به قرنطینه خانگی باید جدی گرفته شود، افزود: رشد جمعیتی شهرستان‌ها که معمولاً در اسفندماه و نوروز پیش می‌آید تا حد بسیاری قابل کنترل نیست و این امر خود عامل شیوع بیماری و افزایش آن خواهد بود که لازم است مردم از سفر به شهرهای خود صرف نظر کنند.

زندی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی توسط شهرداری تصریح کرد: شهرداری گلپایگان به دلیل کمبود و محدودیت در اقلام بهداشتی تا حد توان خود تلاش کرده است تا این اقلام مانند ماسک و دستکش را در اختیار نیروهای خدماتی خود قرار دهد اما کبودها همچنان وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم تداوم ضدعفونی شهرها، گفت: همه ادارات شهرستان گلپایگان تمهیدات لازم را برای ضدعفونی ادارات و در اختیار گذاشتن اقلام بهداشتی به کارمندان خود در نظر گرفتند و همچنان رعایت این اصول ادامه دارد اما برای بخش کارگری متأسفانه هنوز ساعات کار مانند گذشته و تجمع در سالن‌های تولید واحدهای تولیدی همچنان وجود دارد که باید هماهنگی بیشتری در این مسائل اتخاذ شود.

کد خبر 414411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.