افزایش مشارکت مدنی شهروندان با ایده‌پردازی/ برگزاری مجازی ایده کاپ هشتم

رییس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه وجه تمایز نحوه برگزاری رویداد ایده کاپ هشتم با رویدادهای قبلی به صورت زنده و مجازی است، گفت: به بهانه ایده‌پردازی دنبال افزایش مشارکت مدنی شهروندان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رفیعی در هشتمین ایده کاپ شهر خلاق با موضوع آذین بندی و فضاسازی شهری که به صورت زنده در فضای مجازی برگزار شد، ضمن تقدیر از افرادی که با ایده‌های خود به دنبال ساختن شهری بهتر هستند، اظهار کرد: طبق زمان‌بندی قبلی در روزهای هشتم و نهم اسفندماه ایده‌ها دریافت شد.

وی افزود: در رویداد ایده کاپ هشتم ۳۰۰ نفر به صورت تیمی یا شخصی ۱۷۰ ایده ارائه و در این رویداد شرکت کردند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به مسائل پیش آمده، شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی ابتدا در صدد تعویق برگزاری رویداد ایده‌کاپ آذین بندی و فضاسازی شهری برآمدیم و در ظاهر این بهترین و ساده‌ترین روش بود، اما در نهایت خودمان را متعهد به زمان بندی قبلی دانسته و برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد به شیوه‌ای جدید و از طریق فضای مجازی برآمدیم.

وی تصریح کرد: برای شفاف کردن فرآیند داوری مرحله اول رویداد از دو روش استفاده شد که یکی بیان دلیل راه نیافتن بعضی از ایده‌ها به مرحله بعد و دیگر اینکه کلیه ایده‌ها به صورت یک آلبوم در قالب PDF بر روی سایت و شبکه‌های مجازی اداره خلاقیت قرار خواهد گرفت.

رفیعی با بیان اینکه به دلیل مشکلات به وجود آمده چند پیش رویداد لغو شد که در ایده کاپ‌های بعدی با آنها همراه خواهیم شد، افزود: به دلیل بالا بودن کیفیت ایده‌ها تصمیم داشتیم تا به تعداد ۱۰ ایده برتر برای ارائه در روز رویداد اکتفا نکنیم و ۳۰ ایده بعدی (از ۱۰ تا ۴۰) را در یک نمایشگاه برای مدیران شهری به نمایش بگذاریم که با توجه به مسائل پیش آمده و عدم امکان برگزاری نمایشگاه ضمن ماندن بر قول قبلی به محض عادی شدن شرایط، این ۳۰ ایده به صورت ویژه در دسترس مدیران شهر اصفهان با نام و مشخصات صاحبان ایده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: وجه تمایز نحوه برگزاری رویداد ایده کاپ هشتم با رویدادهای قبلی به صورت زنده و مجازی است، زیرا برای سلامتی افراد ارزش زیادی قائل هستیم.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در ایده کاپ هشتم ۱۰ ایدهپرداز برتر یک کلیپ سه دقیقه‌ای از ایده خود ارائه کردند که برای پاسخگویی به سوالات داوران با آنها ارتباط ویدئویی برقرار شده و بقیه مخاطبان رویداد را به صورت زنده تماشا کردند.

وی با بیان اینکه به بهانه ایده‌پردازی دنبال افزایش مشارکت مدنی شهروندان هستیم، گفت: با توجه به اینکه شهر با حضور، مشارکت، حمایت و همفکری تک‌تک شهروندان اداره می‌شود، شهرداری به عنوان ارگان اداره کننده شهر در مدیریت مسائل شهری نیاز به مشارکت مردم دارد.

کد خبر 414383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.