خاموشی اصوات موسیقی به علت شیوع کرونا

گوش دادن به موسیقی آرامش، شادی، غم و هیجان را در انسان زنده می کند اما کنسرت‌های اسفندماه به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زبان‌های مختلف در موسیقی همیشه حرف‌هایی برای گفتن به ما داشته و دارند حتی اگر از سمت کلماتی که می‌شنویم معانی را متوجه نشویم حجم عمده‌ای که از مفهوم زبان مشترک موسیقی جهان به ما منتقل می‌شود همان قطعه‌هاست اما حال هوای موسیقی این روزها مساعد نیست.

موسیقی که هنر بیان احساسات به وسیله آواها ست و صدا و ریتم حس‌های گوناگون را در انسان به وجود می‌آورد و ذوق سلیقه خواننده می‌تواند این حس را به اوج خود برساند، این هنر که طرفدار کمی ندارد خانه نشین شده تا سلامتی مخاطبانش را به خطر نیندازد و در شرایطی مناسب حال خوب را به هنردوستان موسیقی هدیه کند.

محمد مرشدی در خصوص وضعیت موسیقی در پیک زمان نزدیک عید نوروز به خبرنگار ایمنا گفت: تمام شرکت‌ها برنامه داشتند و اصفهان جز شهرهای پر کنسرت در اسفند ماه اما اکنون تعطیل شده است. با تعطیلی‌های پی در پی در شش ماه اخیر همه دعوتی‌ها کنسل شدند.

وی افزود: اول بحث مالی است چراکه بعضی هزینه‌ها ثابت هستند و هزینه‌های متغیر و خرج زندگی نیز است و تعطیلی پی در پی فروش کنسرت را پایین می‌آورد برنامه‌ریزی‌ها بهم می‌خورد و در بحث مالی متضرر می‌شویم.

این برگزار کننده موسیقی ادامه داد: بعد از محرم و صفر با افت مخاطب روبرو بودیم اما در کل استقبال از کنسرت خوب است.

همچنین کیوان عسگری پور در خصوص تعطیلی کنسرت‌ها گفت: کنسرت‌ها در سالن‌های بزرگ برگزار می‌شود و با توجه به شرایط بیماری که در سطح جامعه به وجود آمده کنسرت‌ها از سوی دفتر موسیقی کنسل شده است.

وی با بیان اینکه دفتر موسیقی منتظر شرایط بهتر است تا تاریخ‌های جایگزین را اعلام کند، افزود: بحران‌های شش ماه گذشته به کنسرت اصفهان خیلی آسیب زده و کسب و کار را مختل کرده و حتی آموزشگاه‌های موسیقی که کلاس انفرادی داشته‌اند تعطیل شده‌اند.

این برگزارکننده کنسرت خاطر نشان کرد: کل جریان اقتصاد موسیقی تعطیل است و موسیقی با این اتفاقات اخیر با افت مخاطب هم روبرو بوده است چراکه استقبال عمومی بسیار پایین آمده است.

کد خبر 414378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.