عملیات محلول پاشی زمستانه درختان کهنسال کرج اجرا شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات محلول پاشی نوبت دوم زمستانه درختان چنار و کهنسال شهر کرج خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرا شدن عملیات محلول پاشی درختان شهر، گفت: به منظور حفاظت از درختان و مبارزه و کاهش آفات نباتی، عملیات محلول پاشی نوبت دوم زمستانه درختان چنار سطح شهر آغاز شده است.

وی ادامه داد: درمحلول پاشی زمستانه، درختان کهنسال خصوصاً گونه‌های چنار مشکوک به بیماری با نظارت این سازمان، با استفاده از قارچ کش بُردو، محلول پاشی خواهند شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصریح کرد: نوبت اول این طرح در فصل پاییز بعد از ریزش برگ‌های درختان اجرایی شد و نوبت دوم عملیاتی شدن آن همزمان با جوانه زدن برگ‌های درختان درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه محلول بُردو از ترکیبات ارگانیک بوده و اثرسوئی ندارد و مواد باقی مانده از تجزیه آن هم سازگار با محیط زیست است، تصریح کرد: محلول مذکور، به دلیل چسبندگی بالا و تثبیت شدن به صورت کمپلکس حتی پس از بارش‌های طولانی روی بافت گیاه باقی می‌ماند و درختان را از آفت و بیماری قارچی خصوصاً (شانکر) مصون نگه می‌دارد.

بضاعتی پور با بیان اینکه عملیات محلول پاشی با خودرو بالابر صورت می‌گیرد، افزود: برای انجام بهتر محلول پاشی‌ها یک نفر کارشناس فضای سبز مجهز به تجهیزات ایمنی به صورت فعال به عنوان ناظر بر کیفیت عملیات سمپاشی و رفع عیوب احتمالی در کنار پیمانکار مناطق دهگانه حضور دارد.

کد خبر 414315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.