رییس جمهور برزیل رونالدینیو را آزاد می‌کند؟

چند روزی است که وضع فوق ستاره سابق و برزیلی فوتبال جهان با به زندان افتادنش در پاراگوئه، دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و حتی پای دیپلمات‌های سیاسی را برای آزادی خود در میان می بیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز پیش بود که رسانه‌های ورزشی جهان خبری شوکه کننده منبی بر اینکه پلیس پاراگوئه رونالدینیو فوق ستاره سابق تیم‌های مطرح جهان و برادرش را به جرم ورود با پاسپورت جعلی به این کشور بازداشت کرده است.

پس از برگزاری جلسه دادگاه، رونالدینیو و برادرش توسط دادگاه پاراگوئه به تحمل شش ماه زندان محکوم شدند. حالا بعد از ۴۸ ساعت از به زندان افتادن هافبک سابق تیم ملی برزیل، اکنون اولین تصویر از او در زندان منتشر شده است.

وقتی که به مارادونا خبر دادند "باتیستوتا" درد فراوانی را متحمل می‌شود و امکان دارد که پایش را قطع کنند، گفت: ای کاش می‌مردم و هرگز این خبر را نمی‌شنیدم یا وقتی که خبر بیماری آلزایمر گرد مولر به رومنیگه رسید او گفت: هرگز نمی‌خواهم باور کنم که افسانه‌ فوتبال آلمان تمام خاطرات ماندگار زندگی‌اش را فراموش می‌کند.

خبرهایی را هرگز نباید شنید، مثل خبر مرگ " ژانا " دختر کوچک لوییز انریکه که تمام فوتبال دوستان را ناراحت کرد و صحنه‌هایی را هرگز نباید دید، مثل وضعیت اسفناک "پل گاسکوئین" در پس اعتیاد به الکل.

یکی از صحنه‌های زشتی که در هفته گذشته ذهن فوتبال‌دوستان را آزار داده، دست‌های بسته‌ شاعر (رونالدینیو) بود. زمانی که اعلام شد رونالدینیو توسط پلیس پاراگوئه بازداشت شده و ممکن است که چندماهی را هم پشت میله‌های زندان بگذراند. دیدن چهره‌ ناراحت اسطوره‌ فوتبال دنیا یکی از همان تصاویری است که هیچوقت نباید دیده می‌شد و خبر زندانی شدنش هم از همان دست اخباری است که هیچوقت نباید می‌شنیدیم.

مظهر شادابی و خوشی در فوتبال حالا با چهره‌ای غم زده اصلاً شباهتی به آن ستاره‌ خوش خنده‌ سال‌های نه چندان دور بارسلونا ندارد. ستاره‌ای که در دوران اوج خودش ذره ذره از حرفه‌ای‌گری دور شد تا نه تنها دوران فوتبالش زودتر از موعد تمام شود بلکه در دوران بعد از فوتبالش هم با مشکلات دست و پنجه نرم کند.

هر از چند گاهی دیدن سرنوشت بازیکنانی که روزگاری دنیا زیر پاهایشان بود به ما تلنگر می‌زند که وضعیت امروز ما هرچقدر خوب باشد برای به زیر افتادن فقط نیازمند یک لغزش کوچک است. لغزشی که بازیکنانی نظیر ابوئه و ویری در گذشته به آن دچار شدند و امروز هم رونالدینیو به آن مبتلا شده است. لغزشی که باعث می‌شود آن چهره‌ خندان جایش را به تصویر بُهت‌زده امروز بدهد.

با همه این تفاسیر، کار به جایی رسیده است که حالا رسانه‌ها خبر داده اند که "جایر بولسونارو" رئیس جمهور کشور برزیل برای آزادی رونالدینیو و برادرش دست بکار خواهد شد چرا که رونالدینیو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ کشور برزیل، حامی وی بوده است.

باید دید درنهایت چه سرنوشتی در انتظار این چهره مشهور و ستاره تکنیکی سابق تیم‌های پرشمار و مطرح جهان، خواهد بود؟ آیا او شش ماه زندان را متحمل خواهد شد یا با لابی سیاسی از زندان‌های کشور پاراگوئه آزاد خواهد شد.

کد خبر 414264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.