کرایه اتوبوس‌های اصفهان ۲۵ درصد افزایش یافت

شورای شهر اصفهان با افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه بلیط اتوبوس‌های اصفهان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه تعیین نرخ کرایه بلیط اتوبوس‌های شهری شرکت واحد اتوبوسرانی در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پیشنهاد شهرداری برای افزایش قیمت، مطابق تورم موجود است که بیش از ۳۰ درصد می‌شود، گفت: به دلیل آنکه سهم اتوبوسرانی توسط دولت پرداخت نمی‌شود و از طرفی قطعات و سوخت اتوبوس‌ها به‌ویژه اتوبوس‌های جدیدی که خریداری شده، براساس دلار تغییر قیمت می‌دهد، با افزایش کم نرخ بلیط‌ها ممکن است شرکت با این حجم از اتوبوس فعال دچار بحران مالی شود.

مرتضی طهرانی اضافه کرد: اکنون خرید چهار عدد لاستیک برای اتوبوس‌های جدید نزدیک به ۲۵ میلیون تومان تمام می‌شود و سایر هزینه‌های اتوبوسرانی نیز به همین منوال خواهد بود بنابراین افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه‌ها در شرایط فعلی مناسب خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در توضیح این لایحه اظهار کرد: پیشنهاد شهرداری برای این افزایش، ۳۰ تا ۶۰ درصد بود که میانگین آن روی ۳۰ درصد گذاشته می‌شد، این عدد در کمیسیون به ۲۵ درصد رسید.

امیراحمد زندآور با بیان اینکه تفاوت بین پیشنهاد شهرداری و تصویب کمیسیون سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود، گفت: این افزایش باید به تصویب فرمانداری برسد و احتمالاً فرمانداری با ۳۰ درصد موافقت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: افزایش ۳۰ درصدی این نرخ باعث اعتراض مردمی شده و تبعاتی برای شهرداری همراه خواهد داشت بنابراین افزایش ۲۵ درصد عدد مناسب‌تری خواهد بود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اکثریت آرا افزایش نرخ کرایه بلیط اتوبوس‌های اصفهان با میانگین ۲۵ درصد را تصویب کرد.

کد خبر 414253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.