غرامت دستمزد ایام بیماری به کرونایی‌ها پرداخت می‌شود /۷۰ هزار زندانی راهی خانه شدند

مرخصی ۷۰ هزار زندانی برای مقابله با شیوع کرونا در زندان ها، شناسایی سه مرکز پخش ویروس کووید ۱۹ در ایران، پرداخت غرامت ایام بیماری به کرونایی ها و بودجه ۶۵۰ میلیاردی برای جلوگیری از هجوم ملخ را در بسته خبری اجتماعی امروز- دوشنبه ۱۹ اسفند ماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: به برخی بیمه‌شدگان که به علت ابتلاء به ویروس کرونا و همچنین تشخیص پزشک معالج، موقتاً قادر به کار نیستند و در دوره استراحت مزد و حقوق نیز دریافت نمی‌کنند، غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت می‌شود.

مهرداد قریب اظهار کرد: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری تا زمانی که بیمه شده به تشخیص سازمان تأمین اجتماعی قادر بکار نباشد، تداوم می‌یابد.

وی افزود: براساس ضوابط جاری سازمان تأمین اجتماعی، استراحت‌های پزشکی بیمه شده در مراجع معتمد پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور مساعدت با مشمولین و صیانت از سلامت مخاطبین، معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد و شورای پزشکی) ضرورتی نداشته و شعب می‌توانند بدون انجام تشریفات مقرر، نسبت به پذیرش استراحت پزشکی بیمه شدگان و صدور سند پرداخت بصورت علی الحساب اقدام کنند.

وزیر ارتباطات سه مرکز پخش ویروس کرونا را اعلام کرد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت: با دریافت بخشی از اطلاعات مبتلایان به ⁧ ویروس کرونا ⁩ در ایران و تحلیل اطلاعات حمل ونقل، پرداخت حضوری و … آنها توسط متخصصان داده‌کاوی و استخراج مدل شیوع، به این جمع‌بندی رسیدیم که سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران به ترتیب بیمارستانها، پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکتها هستند.

هلال‌احمر برای مبتلایان به کرونا نقاهتگاه راه‌اندازی می‌کند

بهمن سبحانی رئیس ستاد کرونای جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به ویروس کووید – ۱۹ با همکاری ستاد ملی کرونا در سطح کشور خبر داد.

وی افزود: این نقاهتگاه‌ها شامل یک فضای بزرگ درمانی است که قرار است در آنها دو هزار و ۶۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا (کووید – ۱۹) قرار داده شود.

وی ادامه داد: این مراکز تنها پذیرای افرادی است که بخاطر ریسک بالا امکان نگهداری آنان در خانه وجود ندارد و قرار است هر فرد هم به مدت ۱۴ روز در این نقاهتگاه‌ها نگهداری شوند، در واقع این نقاهتگاه‌ها به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان به صورت جداگانه راه‌اندازی خواهد شد.

کرونا ۷۰ هزار زندانی را راهی خانه کرد

رئیس سازمان زندان‌ها از اعطای مرخصی به حدود ۷۰ هزار نفر از زندانیان سراسر کشور برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و تأکید کرد که فرایند اعطای مرخصی به زندانیان با لحاظ شرایط قانونی مندرج در بخشنامه ریاست قوه قضائیه ادامه دارد.

وی همچنین از جداسازی زندانیان باسابقه بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و آسم برای مراقبت بیشتر و جلوگیری از ابتلای آنها به کرونا خبر داد و اعلام کرد: با توجه به تمهیدات صورت‎گرفته در ماه گذشته در سطح زندان‌ها، شرایط بهداشتی زندانیان تحت کنترل کامل قرار گرفته است.

منتظر واریز بنزین سهمیه نوروز نباشید!

علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد: سهمیه بنزین نوروز بعد از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اختصاص سهمیه بنزین نوروزی در بحث بودجه سال آینده مطرح شده است؛ بودجه هم که هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده و قطعاً شامل ایام نوروز ۹۹ نخواهد شد.

ربیعی با تاکید بر اینکه همه آنچه که در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، دولت موظف به اجرای آن است، افزود: درصورت تصویب نهایی بودجه، تلاش دولت این خواهد بود که این سهمیه برای فرصتی مناسبت‌تر و ان‌شاءالله بعد از شکست کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریالی برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی

معاون بازسازی و بازاتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از پیشنهاد ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای برای مقابله با هجوم ملخ صحرایی خبر داد.

امیر قادری افزود: پیشنهاد اعتبار یادشده با توجه به شرایط طغیانی جدید و هجوم ملخ صحرایی در برخی نقاط کشور و به منظور برنامه ریزی برای پایش و مبارزه به هنگام، خرید سم و تکمیل ناوگان سمپاشی و اجرای کامل مقابله با هجوم آنها در استان‌های جنوب کشور انجام شده است.

وی گفت: طی مکاتبه‌ای که با معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد از دکتر نوبخت درخواست شد با توجه به اهمیت موضوع از محل بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۹۳) نسبت به طرح وتصویب مبلغ ششصدوپنجاه (۶۵۰) میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای در هیأت محترم وزیران اقدام لازم معمول شود، تا پس از تصویب در اختیار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان حفظ نباتات کشور) قرار گیرد تا مطابق ضوابط و مقررات با هماهنگی و نظارت سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شود.

کد خبر 414154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.