بقاع متبرکه اصفهان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از تعطیلی بقاع متبرکه استان اصفهان با توجه به شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) با اشاره به بحران شیوع کرونا در کشور و به تبع آن دراستان اصفهان اظهار کرد: از زمان اعلام شیوع این بیماری در خصوص اماکن مذهبی و بقاع متبرکه تصمیماتی اتخاذ شد که از سوی استان اصفهان همکاری خوبی در خصوص اجرای این تصمیمات صورت گرفت.

وی افزود: ضد عفونی بقاع متبرکه نخستین دستورالعمل ابلاغی به استان بود که به همه بقاع ابلاغ و هیأت امنا با همکاری خیران مواد مورد نیاز را تأمین و نسبت به ضد عفونی اقدام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه محدود کردن برگزاری نمازهای جمعه در مساجد از دیگر دستورالعمل‌های ابلاغی برای پیگشیری از شیوع کرونابوده است، افزود: طی دو روز گذشته با برگزاری جلساتی این دستورالعمل نیز اجرایی و تقریباً برگزاری نماز جماعت در سطح استان اصفهان محدود شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه آخرین دستورالعمل ابلاغ شده به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بوده است، تصریح کرد: این موضوع به تمام بقاع متبرکه استان اصفهان ابلاغ شد و بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است و در اکثر بقاع نیز اجرایی شده است البته باید توجه داشت که در برخی از بقاع که تردد بسیار محدود است این طرح اجرایی نشده و در صورت نیاز به سرعت اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام بلک همچنین به ضدعفونی روزانه اماکن تحت پوشش اوقاف و امور خیریه که امکان تردد در آن‌ها وجود دارد، اشاره کرد و گفت: البته باید توجه داشت که مواد ضدعفونی کننده توسط خود هیئت امنا تأمین و در برخی از اماکن نیز بسته‌های بهداشتی بین مراجعان توزیع شده است.

کد خبر 414100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.