ضدعفونی مساجد مناطق حاشیه ای شهر مشهد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از انجام عملیات ضدعفونی مساجد مناطق حاشیه ای شهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این عملیات شب گذشته با استفاده از چهار دستگاه خودروی عملیاتی آتش نشانی به استعداد هشت هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده انجام شد.

امیر عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته تعداد ۹ مسجد و اماکن مذهبی در منطقه شش توسط آتش نشانان مشهدی با همکاری شهرداری منطقه شش مه‌پاشی و ضدعفونی شد.

وی افزود: عملیات ضدعفونی مساجد مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد با حضور ۱۸ نفر از آتش نشانان و با استفاده از چهار دستگاه خودروی عملیاتی صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه عملیات مه‌پاشی، ضدعفونی و گندزدایی معابر پرتردد سطح شهر با استفاده از محلول‌های ضد عفونی کننده برای پنجمین روز متوالی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ضدعفونی و گندزدایی رینگ حرم مطهر رضوی با توجه به تردد بالای زائران و مجاوران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: محلول‌های استفاده شده برای ضد عفونی معابر و اماکن و پرتردد، بر اساس استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه شده و کاملاً بی‌خطر است و هیچ‌گونه ضرری برای خودروها و شهروندان نخواهد داشت.

عزیزی ادامه داد: برای ضدعفونی کردن ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد، دستگاه‌های سمپاش پیشرفته خریداری شده و روزانه دو مرتبه تمام محوطه‌های داخلی ایستگاه‌ها، آشیانه، خودروها و تجهیزات داخلی آنها همچنین لباس آتش‌نشانان ضدعفونی و مه‌پاشی می‌شود.

وی با اشاره به تهیه و توزیع دستورالعمل‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: حوزه رسانه و روابط عمومی سازمان آتش نشانی مشهد بیش از ۲۰ اینفوگرافی و دستورالعمل را تولید کرده و خوشبختانه به کشور نیز صادر شده و در آن نکاتی پیرامون اینکه یک آتش نشان چگونه باید وارد ایستگاه شود، کفش او چگونه ضدعفونی شود، به محض ورود ضدعفونی دست‌ها انجام شود، لباس خود را کجا عوض کند، اطلاع رسانی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه تهویه مطبوع تمام ایستگاه‌ها انجام شده است، افزود: در آتش نشانی مشهد با هدف کاهش احتمال انتقال ویروس از بدن انسان به غذا، یک نفر برای انجام مسئولیت دریافت، سرو و توزیع غذا انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: در ستادهای مرکزی و جانبی آتش نشانی مشهد، برای فرایند مراجعه شهروندان، جهت کاهش ضریب خطای انسانی برای انتقال ویروس کرونا، خارج از ساختمان اصلی فضایی با عنوان سالن انتظار در نظر گرفته شده، صندلی‌ها با فاصله چیدمان و دستگاه دیجیتال شماره‌زن نصب شده تا افراد یکی یکی فراخوان و از گیت مخصوص وارد ساختمان شوند، دست‌های خود را ضدعفونی کرده و با فاصله یک متر جلوی پیشخوان کارشناس مربوطه قرار گیرند تا بررسی پرونده ساختمانی و اخذ تاییدیه و رفع نواقص آن انجام شود.

عزیزی اظهار کرد: عملیات مه‌پاشی تخصصی که با هدف ضدعفونی و گند زدایی سطح شهر و در تمامی مناطق ۱۳ گانه شهرداری آغاز شده، تا رسیدن به وضعیت سفید به صورت متوالی و طی شب‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سازمان آتش نشانی این آمادگی را دارد در صورت اعلام نیاز از سوی مسئولان شهرداری تعداد زیادتری از تجهیزات تخصصی خود را به مه‌پاشی و ضدعفونی کردن سطح شهر مشهد مقدس اختصاص دهد.

کد خبر 414049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.