انجام ۶۴ هکتار دیم‌کاری در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال ۶۴ هکتار در شهر اصفهان دیم‌کاری شده که تمام بذرها سبز شده و می‌توانیم تا دو سال آینده آنها را به فضای سبز شهر اضافه کنیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود سه میلیون و نیم اصله درخت در شهر اصفهان وجود دارد که با اقدامات انجام شده امیدواریم این عدد به سه میلیون و ۷۰۰ اصله درخت افزایش یابد.

وی افزود: در سال جاری با اقدامات شده ۹۰ هکتار به فضاهای سبز شهر اصفهان اضافه شده و سرانه فضای سبز شهر را چهار دهم افزایش داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: تا شروع سال ۹۸ سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در داخل شهر داشتیم که امسال با افزوده شدن فضاهای سبز به سه هزار و ۸۵۰ هکتار رسید و حدود ۱۵۰ هکتار افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بر روی نقشه پهنه‌بندی تنوع کشت در اصفهان بر اساس گونه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: برای جزایر ترافیکی و وضعیت فضای سبز شهر تحقیق شده که این طرح پژوهشی نشان داد خرده اقلیم‌ها می‌تواند کمک کند در هر منطقه، پهنه‌بندی متفاوتی داشته باشیم.

مرتضایی‌نژاد افزود: بر اساس اطلاعات علمی، پهنه‌بندی، کاشت گیاهان و واکاری‌ها را به شیوه علمی دنبال خواهیم کرد.

وی در ارتباط با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای تأمین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز شهر، تصریح کرد: تلاش سازمان پارک‌ها در سال گذشته و سال‌جاری ایجاد زیرساخت‌ها برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز است، از این رو احداث خطوط انتقال آب مورد توجه قرار گرفته است و شهرداری اصفهان در این راستا هزینه‌های سنگینی کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: رینگ خط انتقال آب در شمال شهر کامل شده و به زودی بهره‌برداری می‌شود، البته خط انتقال جنوب شهر بهره‌برداری شده است.

کد خبر 414031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.