مخزن آب دوربرگردان بزرگراه اقارب‌ پرست به چرخه استفاده بازگشت

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: با صرف هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان مخزن آب قدیمی دوربرگردان بزرگراه شهید اقارب‌پرست مورد استفاده قرار گرفت و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی به عمل آمد.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری برای تأمین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز تعدادی در نقاط مختلف شهر اقدام به احداث منابع آب برای ذخیره و توزیع آن کرده است.

وی افزود: در منطقه ۱۳ پیش‌بینی احداث یک منبع آب شش هزار مترمکعبی در پارک نسترن و در زمینی به وسعت حدود ۶۰۰ مترمربع انجام و برای احداث آن دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن یک مخزن آب بلااستفاده در دوربرگردان بزرگراه شهید اقارب‌پرست، با استفاده از یک مشاور بررسی‌های لازم بر روی این مخزن به لحاظ کد ارتفاعی، آب‌بندی و عملکرد آن انجام و آزمایش‌های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نتایج بررسی‌ها نشان داد که می‌توان از مخزن آب دوربرگردان بزرگراه شهید اقارب‌پرست استفاده کرد با صرف هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان، لوله‌کشی لازم انجام و این مخزن قدیمی مورد استفاده قرار گرفت و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی شد.

شرفا با بیان اینکه حجم مخزن آب دوربرگردان بزرگراه شهید اقارب‌پرست ۵۷۰ مترمکعب است و می‌تواند مقدار زیادی آب را جمع کرده و با یک شبکه آبیاری وارد شبکه آبی منطقه ۱۳ کند، خاطرنشان کرد: این مخزن از دو هفته قبل مورد استفاده قرار گرفته و توانسته پاسخگوی نیاز آبی فضای سبز منطقه باشد.

وی با قدردانی از همکاری معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز با منطقه ۱۳ برای استفاده از منبع آب دوربرگردان بزرگراه شهید اقارب‌پرست، گفت: بهره‌برداری از این مخزن در کاهش هزینه‌ها و استفاده از ظرفیت بلااستفاده موجود منطقه بسیار تأثیر گذار بود.

کد خبر 414030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.