۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
بهترین های تکنولوژی در سال ۹۸

کارکنان رستوران‌ها باید به طور منظم دستان خود را توسط دستگاه PathSpot اسکن کنند و در صورت وجود آلودگی آن‌ها را بشویند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه تکنولوژی بخش‌های مختلف زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای اینکه صنایع و شرکت‌های متفاوت بتوانند قدرتمندانه به پیشرفت‌های خود ادامه دهند، لازم است با تکنولوژی‌های روز دنیا همراه شوند؛ این فناوری‌ها از زمان پیدایش خود تا کنون پیشرفت‌های زیادی داشته و هر روز فناوری‌های جدید به فهرست آن‌ها اضافه می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از برترین فناوری‌های سال ۱۳۹۸ می‌پردازیم:

عصای هوشمند WeWalk

یک شرکت ترکیه‌ای در سال ۹۸ عصای هوشمندی به نام "WeWalk" را برای افراد نابینا در سراسر جهان ارائه کرده که مجهز به حسگر فراصوت است و مزایای زیادی برای تسهیل امور نابینایان فراهم می‌کند. این عصا شامل یک دسته الکترونیکی است و یک جعبه کنترل آنالوگ معمولی در انتهای آن قرار دارد. نوک این عصا به منظور شناسایی موانع سطح زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد و موانع مرتفع یا موانعی که به طور مستقیم به زمین متصل نیستند نیز توسط پالس‌های حسگر فراصوت تعبیه شده در عصای هوشمند شناسایی می‌شود. سپس دستگاه با استفاده از ارتعاش کاربر را مطلع می‌کند. علاوه بر این، یک چراغ در قسمت جلوی عصا قرار دارد که می‌تواند به وسیله گوشی هوشمند به صورت کنترل از راه دور متصل به بلوتوث استفاده شود و به کاربران کم بینا در شب کمک کند. WeWalk دارای یک دستیار صوتی، ژیروسکوپ، شتاب سنج و قطب نما است.

خواب راحت با چراغ Glow

به نظر می‌رسد استفاده از ابزارهای تکنولوژی در بیشتر مواقع باعث به هم خوردن ساعات خواب کاربران شود. این نگرانی باعث شد شرکت Casper که در زمینه تولید تشک‌های راحت برای خواب فعالیت دارد، چراغی به منظور بهبود وضعیت خواب کاربران طراحی کند. چراغ Glow نوری آرام و گرم ایجاد می‌کند و کاربر را به آرامی به خوابی راحت فرو می‌رود. این برنامه در زمانی که کاربر تعیین کرده است، رنگ‌های مناسب برای بیدار کردن او تولید می‌کند. برای استفاده از این چراغ نیازی به استفاده از گوشی هوشمند نیست.

دستگاهی برای تشخیص آلودگی مواد غذایی

مسمومیت غذایی یکی از شایع‌ترین نوع مسمومیت در دنیای مدرن است؛ این مسئله باعث شد یک مخترع پزشکی به نام "کریستین شیندلر"، دستگاهی به نام PathSpot را طراحی کند. این دستگاه دستان کاربران را از طریق یک الگوریتم برای تشخیص نور اسکن می‌کند تا آلودگی‌ها را شناسایی کند. بیشترین کاربرد PathSpot در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها است؛ کارکنان و گارسون‌ها باید به طور منظم دستان خود را توسط این دستگاه اسکن کنند و در صورت وجود آلودگی آن‌ها را بشویند. استفاده از این دستگاه به متوقف شدن شیوع بیماری ناشی از آلودگی مواد غذایی بسیار کمک می‌کند.

دوچرخه‌ای با موتور الکتریکی

شرکت "VanMoof" دوچرخه الکتریکی S۲ را برای افرادی که تمایل ندارند خودروهای خود را کنار بگذارند و می‌خواهند از وسایل نقلیه سالم استفاده کنند، طراحی کرده است. رابط کاربری این دوچرخه از صفحه لامپ‌های LED تشکیل شده است؛ این صفحه وضعیت کلی و سرعت دوچرخه را به کاربر نشان می‌دهد. شرکت تولید کننده این دوچرخه از دزدگیر و قفل هوشمند به منظور رعایت مسائل امنیتی استفاده کرده است؛ دوچرخه S۲ دارای حداکثر سرعت ۲۰ مایل بر ساعت است.

کد خبر 413908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.