هوش مصنوعی و مقابله با شیوع کرونا

یکی از تکنولوژی‌هایی که محققان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا از آن استفاده می‌کنند، هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر کرده است. به طوری که تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا و بیش از سه هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین شرکت‌های فناوری مختلفی در حال توسعه محصولاتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند تا بتوانند به راحتی بیماری کرونا را تشخیص داده و در مراحل درمان به متخصصان و پزشکان کمک کنند. در ادامه به بررسی محصولات شرکت‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پردازیم:

مقابله با کرونا و محصول شرکت Blue Dot

"Blue Dot"، اولین شرکتی بود که از هوش مصنوعی به منظور شناسایی نشانه‌های اولیه کرونا استفاده کرد. این شرکت فعال در حوزه پزشکی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به خدمت گرفت تا گزارش‌های مربوط به اخبار خارجی، پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های اطلاع رسانی در مورد بیماری حیوانات و گیاهان را بررسی و اعلام کند که کاربران باید از چه مناطق و حیواناتی دوری کنند تا از بیماری کرونا در امان بمانند. الگوریتم هوش مصنوعی Blue Dot می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان درمورد شیوع احتمالی بیماری اطلاع رسانی کند. این الگوریتم با دسترسی به داده‌های مربوط به بلیط هواپیمایی جهانی، پیش بینی می‌کند که افراد آلوده قصد دارند به چه مکان‌هایی سفر کنند.

هوش مصنوعی علی بابا و مقابله با کرونا

شرکت چینی علی بابا (Alibaba) موفق شد یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کند که قادر است ویروس کووید ۱۹ را تشخیص دهد. متخصصان این شرکت ادعا می‌کنند سیستم جدید می‌تواند با بررسی اسکن‌هایی که از قفسه سینه بیماران گرفته می‌شود، احتمال ابتلای آن‌ها را به ویروس کرونا با دقت ۹۶ درصد تشخیص دهد. این شرکت اعلام کرده است که سیستم مذکور این فرآیند را فقط در ۲۰ ثانیه انجام می‌دهد، در حالی که پزشکان و متخصصان این کار را در بهترین حالت در ۲۰ دقیقه انجام می‌دهند. بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر تقریباً ۱۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در چین از سیستم تشخیص کرونای مبتنی بر هوش مصنوعی علی بابا استفاده می‌کنند.

پیشگیری از کرونا با محصول شرکت Ping

شرکت "Ping"نیز که در زمینه ارائه خدمات درمانی فعالیت دارد، سیستمی با عملکرد مشابه هوش مصنوعی علی بابا معرفی کرد. به گفته محققان این شرکت، سیستم خوانش تصاویر هوشمند شرکت Ping در بیش از هزار و ۵۰۰ مرکز درمانی استفاده شده و بیش از پنج هزار بیمار از خدمات این سیستم  رایگان بهره‌مند شده‌اند. این سیستم قادر است تحلیل‌ها و گزارش‌های هوشمند خود را طی ۱۵ ثانیه و با دقت بالای ۹۰ درصد ارائه دهد.

نرم افزار مبنتی بر هوش مصنوعی و تشخیص کرونا

یک شرکت استارت آپ چینی به نام Infervision که در شهر پکن چین قرار دارد، نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده است که قادر است بیماری کرونا را تشخیص دهد. این نرم‌افزار با بررسی تصاویر ریه افراد می‌تواند به سرعت بیماری را شناسایی کند. شرکت Infervision به منظور توسعه نرم افزار خود از پلت فرم انویدیا Clara برای تصویربرداری پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره برده است. برای آموزش این مدل هوش مصنوعی، بیش از دو هزار سی تی اسکن گرفته شده از ریه مبتلایان چینی با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا V100 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این نرم افزار در حال حاضر در ۳۴ بیمارستان چین استفاده می‌شود.

کد خبر 413733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.