تعطیلات کرونایی را چگونه پشت سر بگذاریم؟

پرهیز از سفر تردد داخل شهر و دوری از محل کار ممکن است خیلی از افراد را به این فکر وادارد که کارهایی که هیچوقت زمانی برایشان نداشتند حالا داوطلبانه سر فرصت انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویروس کرونا مهمانی است ناخوانده که مهمان کشورمان شده، ویروسی که برای جلوگیری از برخور با آن باید در خانه ماند و تا جایی که امکان دارد در شهر تردد نکرد.

در شرایطی که به میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر همچنین به روزهای عید نوروز نزدیک می‌شویم و خیلی از هم وطنان مان سفرهای داخلی و خارجیشان را لغو کرده‌اند، موزه‌ها و بسیاری از مراکز فرهنگی و گردشگری و تفریحی تعطیل هستند و عملاً امکان گذراندن در خارج از خانه وجود ندارد.

برخی از افراد تصور می‌کنند باید وقتشان را بیرون از خانه سپری کنند به همین علت با چند پیشنهاد می‌توان اوقات خود را با آنها سپری کرد تا حوصلتان سر نرود همچنین کمتر در معرض ویروس کرونا قرار بگیرید.

۱. حتماً لازم نیست همه وقتتان را به خواندن اخبار کرونایی در فضای مجازی بگذرانید به مدت ده روز از خبر کرونایی فاصله بگیرید هیچ خبری را به زندگی تان دعوت نکنید می‌توانید از موبایل برای یادگیری نرم افزارهای جدید استفاده کنید.

۲. هرروز صبح را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید قبل از نوشیدن لطفاً با آن آب حرف بزنید از او بخواهید که سلامتی و شادی را بر وجودتان جاری کند بعد ۵ تا نفس عمیق بکشید و سپس نوش جونتان باد.

۳. یک دفتر بردارید و برای دفترتان یک اسم بذارید هرروز صبح ۵ تا چیزی که به خاطرشان شکر گزار هستید را بنویسید همچنین هرروز یکی از رویاهاتان را داخل دفترتان اضافه کنید و برای آینده و یا سال جدید برنامه ریزی کنید.

۴. به رسم اجدادمان گندمی، عدس، ماش خیس کنیم تا برای سفره هفت سین امسالمان سبزه داشته باشیم همچنین در این ایام خانه تکانی بیشترین وقت شما را می‌گرفته است شاید به افراد خانواده در این روزهای آخر سال که خیلی هم سرتان شلوغ می‌شود کمتر کمک می‌کرده‌اید حالا می‌توان پروژه بزرگ خانه تکانی را به سرانجام برسانید و برای عید نوروز آماده شد.

۵. برای ورزش کردن حتماً لازم نیست به باشگاه بروید در خانه هم می‌توانید با کمک از نرم افزارها و مطالعه یاد گرفت چطور خودتان ورزش کنید.

۶. یک زمان مشخصی از روزتان را اختصاص بدید برای دعا کردن حتماً برای پرستاران و پزشکان و همه پرسنل‌های مراکز درمانی متمرکز و پیوسته دعاکنید.

۷. قرنطینه کلمه مناسبی نیست اما می‌توانید با کتاب خواندن فیلم دیدن موزیک گوش دادن در کنار عزیزانتان بودن تبدیلش کنید به یک تجربه خوشایند چراکه در کنار رنج همیشه گنج است.

۸. هرروز یک فیلم یک دقیقه‌ای از خودتان بگیرید و با خودتان حرف بزنید.

۹. فیلم کمدی ببینید مطالب طنز بخوانید چراکه خنده ایمنی بدنتان را افزایش می‌دهد.

حتماً می‌توان موارد بیشتری به این لیست اضافه کرد مواردی که برای انجام آنها وقت کم بیاورید.

کد خبر 413666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.