۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کاشت ۲۴ هزار اصله درخت در بوشهر

شهردار بوشهر گفت: از ابتدا سال جاری تاکنون ۲۴ هزار درخت و ۴۰۰ هزار بوته گل در این شهر کاشته شده است.

به گزارش ایمنا، سید نورالدین امیری اظهار کرد: درختان کاشته شده شامل ابریشم، نخل زینتی، نخل پالم، تکوما، تیویتی، چریش، مشعل جنگل، بنجامین بلک، نارنج و لیمو است.

وی اضافه‬ کرد: ۴۰۰ هزار بوته گل کاشته شده نیز شامل گونه‏‌های جعفری، جعفری پرپر، گازانیا، میمون، کلم، اطلسی ایرانی و خارجی، کوکب کوهی و کوکب باغی است.

شهردار بوشهر ادامه داد: سرانه فضای سبز شهر بوشهر در سال ۹۷، ۴.۴ بود که در سال جاری با احداث پارک‌های جلالی، میگو، توانیابان، دو پارک پایش زیست محیطی تنگک، یادگار امام، قسمتی از پارک دهکده گردشگری و پارک لیان به شش مترمربع افزایش یافته است.

امیری اظهار کرد: فاز نخست پارک لیان با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار و به مساحت شش هزار مترمربع احداث شده که با بهبود شرایط محیطی افتتاح می‌شود.

وی‬ ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی فاز دوم پارک لیان نیز سال آینده آغاز می‌‏شود که با توجه به مساحت ۱۸ هزار مترمربعی این پارک نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز شهر بوشهر ایفا می‌کند.

شهردار‬ بوشهر‬ اضافه کرد: سعی شده گونه‌‏های درختی و گیاهی استفاده شده در شهر سازگار و مقاوم با شرایط آب و هوایی بوشهر باشد و از تجربه کپی برداری برای کاشت گونه‌‏‏های غیربومی مانند کنه کارپوس خودداری شود.

امیری گفت: در این بین گونه‌‏های مرکبات مانند نارنج و ترنج به عنوان گونه‌های مثمر و همیشه بهار نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در چهار سال آینده با به ثمر رسیدن برنامه‎‌های پیش بینی شده برای توسعه فضای سبز بوشهر این شهر تبدیل به شهر سبز خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 413612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.