مجلس شورای اسلامی باید به هویت خود بازگردد

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی از هویت خود فاصله گرفته و باید به آن بازگردد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، در دیدار با منتخبان شهرستان‌های شیراز و زرقان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ۹۸ برگزار شد، افزود: اگر بنا باشد مجلس شورای اسلامی، الگو و نماد آن امثال مرحوم آیت الله مدرس باشد، باید گفت خیلی از آن فاصله گرفته است و امیدواریم که این نهاد به جایگاه خود بازگردد، این امیدواری در انقلابی، ولایی بودن و همچنین التزام عملی داشتن خلاصه می‌شود و توجه به این موارد مهم نباید صرفاً در حد شعار باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) بیان داشت: شیطان در کمین همگان است اما در مقابل شیاطین تنها کسانی در امان می‌مانند که به معنای واقعی مجهز به تقوا و اخلاص باشند.

دستغیب خطاب به منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در برخی مسایل با هم اختلاف نظر دارید، آنها را بین خودتان حل و فصل کنید زیرا این شیوه بهتر است تا اینکه سکوت کرده اما اختلافات به صورت ناگواری در پشت صحنه نمایان بشود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در قبال مردم مسوولیت داریم و نباید حتی لحظه‌ای از انجام وظیفه غفلت کنیم، دینی که از طرف مردم برعهده‌مان نهاده شده است را ادا کنیم و ارتباط تنگاتنگی فراتر از دوره های پیشین با مردم داشته باشیم.

دستغیب اضافه کرد: باید این امکان فراهم شود تا هر کسی بخواهد نماینده منطقه و شهر خود را حضوری ملاقات کند، این امر میسر باشد، اگرچه ممکن است در برخی مواقع این موضوع امکان‌پذیر نباشد اما دستکم احساس شود که مردم به نماینده خود نزدیک هستند و ضروری است این روابط هر روز مستحکم تر شود.

مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: همچنین باید ساز و کاری فراهم شود که مردم نیز در حد و انتظاراتی معقول از نمایندگان توقع داشته باشند و نمایندگان هم برای حل مشکلات مردم تا حد ممکن تلاش کنند.

دستغیب بیان کرد: در این استان بین نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اتفاق نظر وجود دارد و این موضوع می‌تواند منجر به انجام هر چه زودتر کارها شود.

رئیس جامعه روحانیت شیراز افزود: اگر بتوانید رضایت مردم و خشنودی آنها را جلب کنید، مطمئن باشید که خداوند هم راضی خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 413210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.