خطر سیل دوباره خوزستان را تهدید می‌کند

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر سیلی مشابه سیل اوایل سال جاری در استان خوزستان رخ دهد، فاجعه دوباره تکرار شده و باز هم همان اتفاقات تکرار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، سید محسن موسوی زاده درباره آخرین وضعیت سیل‌بندها و لایروبی بستر رودخانه‌ها و کانال‌های هدایت آب به‌سوی تالاب‌ها، اظهار کرد: با گذشت نزدیک به یک سال از سیل اوایل سال جاری در استان خوزستان و خسارت‌های فراوانی که سیل به زیرساخت‌های شهری و روستایی، کشاورزی و جاده‌های استان وارد کرد متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه لایروبی در رودخانه‌های کارون، کرخه و دیگر رودخانه‌های این استان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کانال‌های طبیعی و مصنوعی که آب ناشی از سیلاب‌ها را به‌سوی تالاب‌ها هدایت می‌کردند نیز هنوز لایروبی نشده‌اند ادامه داد: اقدامات لایروبی بستر رودخانه‌های استان خوزستان بسیار دشوار بوده و از عهده مسئولان استانی خارج است و نیاز به عزمی ملی دارد.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر سیلی مشابه سیل اوایل سال جاری در استان خوزستان رخ دهد، فاجعه دوباره تکرار شده و باز هم همان اتفاقات تکرار خواهد شد زیرا اکثر سیل بندهایی که توسط مردم ایجاد شده بودند برای زیبایی چهره شهر جمع‌آوری شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سیستم خروجی آب سدهای استان خوزستان به‌درستی مدیریت شوند قطعاً میزان خسارت‌های سیل احتمالی در این استان کاهش خواهد یافت و اگر سال گذشته از اواخر پاییز آب پشت سدها تخلیه می‌شد قطعاً شاهد این همه خسارت در بسیاری از مناطق استان نبودیم

کد خبر 413181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.