فیروزجا در رتبه ۲۱ جهان ایستاد

در جدیدترین رده بندی فیده در ماه مارس سال میلادی جاری، علیرضا فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۴ در رده ۲۱ برترین شطرنج بازان جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه مارس ۲۰۲۰ در بخش کلاسیک، سوپر استاد بزرگ "مگنوس کارلسن" نروژی با ریتینگ ۲۸۶۲ همچنان در صدر قرار دارد. پس از کارلسن، سوپر استاد بزرگ "فابیانو کاروآنا" ۲۷ ساله و اهل آمریکا جامعه شطرنج با ریتینگ ۲۸۴۲ در رتبه دوم و "لیرن دینگ" ۲۷ ساله اهل چین نیز با ریتینگ ۲۸۰۵ در جایگاه سوم حضور دارد. پس از لیرن نیز"الکساندر گریشوک"، "ایان نپومنیاچی"، "لون آرونیان"، "وسلی سو"، "ماکسیم لاگروف"، " تیمور رجبوف" و "شهریار ممدیاروف به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم جهان قرار دارند.

علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودولو نیز در رده بندی جهانی به ترتیب در جایگاه ۲۱ و ۵۹ برترین شطرنج بازان جهان قرار دارد.

بر اساس لیست منتشر شده فیده، "هو یوفان" همچنان در جایگاه اول، و "کونرو هومپی " در جایگاه دوم و "جو ونجون" با دو هزار و ۵۸۰ واحد ریتینگ در رده سوم ایستاد. سارا سادات خادم الشریعه نیز با ریتینگ دو هزار و ۴۸۷ در جایگاه ۱۵ برترین شطرنج بازان در بخش کلاسیک بانوان قرار گرفت.

رده بندی ایران

در رده بندی ایران "پرهام مقصودلو"، " محمد امین طباطابایی" و " پویا ایدنی" در جایگاه اول تا سوم برترین شطرنج بازان ایران دارند.

در بخش بانوان ساراسادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و مبینا علی نسب به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

همچنین در رده بندی برترین فدراسیون‌های شطرنج جهان نیز روسیه، ایالات متحده آمریکا و چین در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و ایران نیز به رتبه ۲۷ دست یافت؛ جایگاهی که ایران پس از خروج علیرضا فیروزجا به دست آورد.

کد خبر 413141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.