افزایش قیمت برخی اقلام صرفا بحث روانی دارد

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با اشاره به علت افزایش قیمت زنجبیل، لیموترش و سیر در میادین، گفت: در حال حاضر افزایش قیمت این اقلام صرفا بحث روانی بوده و امیدواریم به زودی قیمت ها به حالت واقعی بازگردد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم محمدی اظهار کرد: با افزایش تقاضا و محدودیت عرضه، برخی از اقلام در بازار صیفی‌جات در چند روز اخیر نیز با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای همراه شده است، البته در این رابطه باید اتحادیه‌های مربوطه نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و مردم نیز به میزان مصرف خانواده اقدام به تهیه محصولات مذکور کنند، تا کمبودها در بازار رفع شود.

وی با بیان این‌که نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط قیمت‌ها را کنترل و با گران فروشان برخورد می‌کنند، گفت: افزایش قیمت زنجبیل، لیموترش و سیر در بازار به دلیل تقاضای بیش از حد بوده است که امیدوارم با همکاری مردم قیمت‌ها واقعی شوند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه این سازمان نقشی در تعیین و نظارت بر قیمت میوه و مایحتاج عمومی ندارد و در این برهه زمانی سازمان‌های ذی‌ربط باید در کنترل قیمت‌ها ورود پیدا کنند، گفت: قطعاً عوامل سازمان میادین نیز جهت رفاه حال شهروندان در کنترل قیمت‌ها با نهادهای ذی‌ربط همکاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه میوه فروشان نیز می‌تواند جهت کنترل قیمت زنجبیل، سیر و لیموترش در بازار ورود پیدا کند.

محمدی با بیان این‌که همچنین نظارت بر قیمت‌ها از وظایف اصلی سازمان صمت است، گفت: مکاتبات لازم را در راستای تنظیم بازار و کمیته قیمت گذاری انجام داده ایم و در کمیسیون تنظیم بازار مصوب و به سازمان صمت ابلاغ شده ولی تاکنون نتیجه‌ای به ما اعلام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر غرفه‌ی میوه فروشان در میادین مستقر است و به فعالیت خود ادامه می‌دهند ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، مرم به هیچ عنوان نباید در میادین و سبزه تره بار تجمع کنند قطعاً غرفه‌های موقت عرضه‌ی محصولات کشاورزی، مایحتاج عمومی مردم را با قیمت مناسب در سطح شهر عرضه می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: سمپاشی و ضد عفونی سکوهای عرضه سبزی و صیفی جات و محوطه بارفروشان سبزه میدان به صورت مستمر جهت جلوگیری از اشاعه ویروس انجام می‌شود و همچنین میدان بزرگ میوه و تره بار نیز ضدعفونی و سمپاشی خواهد شد.

وی با بیان این‌که سازمان میادین تأمین محل مورد نیاز برای عرضه میوه شب عید را برعهده دارد، گفت: اقدامات لازم برای استقرار ۲۵ غرفه‌ی عرضه میوه شب انجام شده است و براساس آن میوه‌ی شب عیده از اواخر سالجاری در سطح شهر توزیع خواهد شد.

کد خبر 413091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.