بزرگداشت آیت الله حاج سید عبدالحسین روضاتی برگزار شد

نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حاج سید عبدالحسین روضاتی، در تخت فولاد اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج سیدعبدالحسین روضاتی در تکیه کازرونی تخت فولاد اصفهان برگزار شد. آیت‌الله حاج سیدعبدالحسین روضاتی، فرزند مرحوم آیت‌الله حاج سیدحبیب‌الله روضاتی که در سال ۱۳۰۵ شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود. وی از پرورش‌یافتگان مکتب علمی فقهای عظیم الشان شیعه خاصه مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهبهانی بود.

او عمر شریف و پربرکت خویش را در راه ترویج و نشر معارف نورانی اهل‌بیت (ع) به وعظ و خطابه، تهذیب نفوس، راز و نیاز، مناجات با پروردگار متعال و دستگیری و رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان سپری کرد و با تأسیس مراکز مذهبی و فرهنگی و مؤسسات خیریه خدمات عام‌المنفعه‌ای از خود به یادگار گذاشت.

هنوز یادگار معنوی زمزمه‌های قرائت دعای کمیل و دعای عرفه ایشان در تکیه کازرونی در تخت فولاد اصفهان طنین‌انداز است. او علاوه بر وعظ، منبر، ارشاد و رسیدگی به مشکلات شرعی و اجتماعی مردم، ۲۷ سال عضو هیئت متولیان حسینیه و زائرسرای اصفهانی‌ها در مشهد نیز بوده است.

پیکر آیت‌الله روضاتی از اساتید حوزه علمیه اصفهان که در سن ۹۲ سالگی در اسفند ۱۳۹۷، دارفانی را وداع گفته بود، در اصفهان تشییع و در تخت فولاد، تکیه کازرونی به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت این عالم که به علت وضعیت خاص و بحرانی شیوع ویروس کرونا به صورت عمومی اطلاع رسانی نشده بود و سفر مدعوین حوزوی از تهران و قم نیز به این علت لغو شد و با حضور علما و روحانیون اصفهان بر سر مزار ابدی آن مرحوم برگزار شد و همچنین با قرائت فاتحه و آیاتی از قرآن، به مقام این عالم ادای احترام کردند.

کد خبر 413007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.