ترکی: مقابله با کرونا نیاز عزم ملی است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مشکلی که در حال حاضر وزارت بهداشت و مردم را آزار می دهد، کمبود تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی است.

اکبر ترکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون آخرین وضعیت بیماری کرونا در ایران اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تمامی پیشنهادات خود را پیرامون مبارزه و پیشگیری بیماری کرونا در کشور به ستاد مبارزه با کرونا ارائه می‌کند و در آنجا با حضور نمایندگانی از کمسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهادات پیرامون تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و قرنطینه کردن شهرهای آلوده بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان تمامی توان خود را جهت مبارزه و پیشگیری بیماری کرونا به کار گرفته اما این کار نیازمند عزمی ملی است و باید وزارتخانه‌های مختلف نیز به یاری وزارت بهداشت و درمان بشتابند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهمترین مشکلی که در حال حاضر وزارت بهداشت و مردم را آزار می‌دهد، کمبود تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی است. متأسفانه افراد فرصت طلب تجهیزات مورد نیاز مردم و پرسنل پزشکی را احتکار کرده اند و سازمان‌هایی که وظیفه پیگیری این وضعیت را دارند مانند تعزیرات حکومتی به خوبی وظیفه خود را انجام نداده اند؛ در صورتی که باید با داروخانه‌ها و کسانی که تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی را انبار کرده اند برخورد جدی و قاطع می‌شد؛ زیرا امروز این تجهیزات بهداشتی نیاز جامعه است.

ترکی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت و درمان نیز از وضعیت کمبود تجهیزات بهداشتی گلایه دارد؛ زیرا در بیمارستان‌ها که پرنسل پزشکی جان خود را در صف اول مبارزه با کرونا قرار داده اند برخی افراد سود جو به دنبال احتکار مواد ضروری مردم برای صادرات هستند. تمامی این موارد به دلیل برخی کاستی‌هایی است که در وزارت صمت و تعزیرات حکومتی و همچنین واحدهای نظارتی وزارت بهداشت و درمان وجود دارد و نیاز است که با عزمی جدی و حمایت هیئت دولت این بحران‌ها بر طرف شود.

کد خبر 413003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.