ایتالیایی‌ها در تلاش برای یافتن "شماره صفر"

مقامات رسمی ایتالیا در تلاشند بیمار شماره صفر، اولین بیمار ناقل ویروس کرونا در این کشور را پیدا کنند و این در حالی است که تعداد مبتلایان این ویروس خطرناک روز به روز افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا برای اولین بار در کلانشهر ووهان چین شیوع یافت و به تدریج به دیگر شهرهای این کشور و بسیاری از شهرهای جهان منتقل شد. این ویروس تا کنون بیش از ۸۶ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است که در این میان مردم چین بیشترین مبتلایان را در جهان دارند. پس از چین کشورهای آسیایی ژاپن و کره جنوبی بیشترین مبتلایان کرونا ویروس یا کووید ۱۹ را داشته اند. ویروس کرونا فراتر از مرزهای قاره آسیا رفته است و نخستین اثرات خود را در سایر کشورهای غیر آسیایی نیز بر جای گذاشته است. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا بیشترین فرد مبتلا به این ویروس را دارد و تعداد قربانیان آن روز به روز در حال افزایش است.

آمار حاکی است که تا کنون ۱۱۲۸ نفر از مردم ایتالیا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۹ نفر فوت کرده‌اند. طبق تحقیقات انجام شده منطقه پرجمعیت لومباردی به مرکزیت کلانشهر میلان در شمال ایتالیا بیشترین افراد مبتلا به این ویروس را داراست. این در حالی است که مقامات رسمی ایتالیا در تلاشند اولین فرد ناقل این ویروس را پیدا کنند اما تا کنون موفق به یافتن او نشده‌اند.

تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ در ایتالیا روز به روز در حال افزایش است و این امر مقامات رسمی این کشور را به سمت تصمیم اعمال محدودیت‌ها در سراسر کشور، به خصوص در شهرهای شمالی، سوق داده است. در مناطقی که بیشترین تعداد فرد مبتلا به ویروس کرونا را در برگرفته است، محدودیت‌ها سخت‌تر اعمال شده است و اقدامات تعطیلی مراکز عمومی، محدودیت حمل‌ونقل و قرنطینه و مراقبت از افراد مبتلا به این ویروس را همراه داشته است.

کشورهای همسایه ایتالیا در حوزه شنگن، منطقه‌ای با ۲۶ کشور اروپایی، نسبت به افزایش تعداد مبتلایان ایتالیایی به ویروس کرونا احساس نگرانی شدید کرده‌اند چرا که در این منطقه قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود برای شهروندان حذف شده است و مردم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به ایتالیا سفر کنند. بااین حال، مقامات رسمی اتریش جلسه‌ای تشکیل دادند تا شرایط تردد به ایتالیا را بررسی کنند و در صورت لزوم رفت‌وآمد مردم را به این کشور محدود کنند.

تأثیرات ویروس کرونا بر ورزش و صنعت مد

لیگ برتر فوتبال ایتالیا، سری آ، دست کم چهار مسابقه مهم را که قرار بود در مناطق لومباردی و ونتو، ناحیه‌ای شمالی به مرکزیت ونیز برگزار شود، کنسل کرد. بعضی از مسابقات فوتبالی نیز به تأخیر افتاد و تا کنون زمان مشخصی برای برگزاری آن‌ها در نظر گرفته نشده است. مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا نیز تعطیل شد و مسئولین کشورهای همسایه آن از مردمشان خواستند تا اطلاع بعدی از فرستادن فرزندان خود به مراکز آموزشی خودداری کنند.

هفته مد میلان که یک رویداد نیمه‌سالانه در این شهر است و در دو بخش بهاره / پاییزه در ماه‌های فوریه-مارس و پاییزه / زمستانه در ماه‌های سپتامبر-اکتبر هر سال برگزار می‌گردد، کنسل شد. بعضی از خانه‌های مد نیز اعلام کردند که نمایشگاه‌های خود را بدون هیچ تماشاگری و پشت درهای بسته برگزار خواهند کرد.

مقامات رسمی ایتالیا برقراری هر گونه ملاقات خصوصی و رفتن به مراکز آموزشی، سالن‌های ورزشی و موزه‌ها را برای مردم در سراسر کشور ممنوع کردند. با افزایش روز افزون تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در شمال کشور ایتالیا، دولت هر گونه تردد از سایر بخش‌های کشور به شهرهای شمالی را قدغن کرده و از مردم خواسته است خود را در پیشگیری از ابتلا به این ویروس یاری کنند.

روزنه فرصت بسیار ناچیز است

ویروس کووید ۱۹ به سرعت در حال انتشار است و به تدریج سراسر دنیا را در بر خواهد گرفت.  مبتلایان روزافزون به این ویروس باعث ایجاد ترس و وحشت بین مردم شده است. محققان در سازمان بهداشت جهانی و در سراسر شهرهای جهان در تلاشند راهکار مفیدی برای مقابله با کرونا ویروس بیابند اما فرصت بسیار کم است و تا زمان کشف فرمول واکسن یا داروی درمان آن ممکن است جان بسیاری از مردم را بگیرد.

اگرچه تا کنون تعداد قربانیان ویروس کرونا در خارج از چین اندک بوده است اما آمار دقیقی از افرادی که پیش از این با چین در رفت‌وآمد بوده‌اند و ممکن است ناقل ویروس باشند، در دسترس نیست. افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشورهایی نظیر ایران، کره جنوبی و ایتالیا نه تنها باعث وحشت مردم این کشورها شده است، نگرانی‌هایی را نیز در کشورهای همسایه آن‌ها به وجود آورده است.

کد خبر 412896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.