تشخیص زودهنگام کروناویروس به کمک سی‌تی اسکن

پژوهشگران اخیرا اعلام کرده‌اند با کمک سی‌تی اسکن می‌توان بیماری کروناویروس را چهار روز زودتر تشخیص داد.

به گزارش ایمنا، سی تی اسکن چهار روز زودتر می‌تواند به پزشکان در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا ویروس کمک کند، چراکه پزشکان توسط آن می‌توانند میزان تخریب بافت ریه افراد مبتلا به این بیماری را به راحتی مشاهده کنند.

پزشکان بیمارستان "مونت سینای" در نیویورک، اولین کسانی بودند که در ایالات متحده اسکن ریه بیماران مبتلا به این بیماری بسیار مسری را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها ادعا کردند که می‌توانند الگوهای خاصی در ریه‌ها را به عنوان نشانگر ویروس که با نام COVID-۱۹ نیز شناخته می‌شود، شناسایی کنند.

این تشخیص سریع‌تر می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا فرایند قرنطینه کردن بیماران را زودتر و پیش از ظهور دیگر علائم این بیماری آغاز کنند. آن‌ها با سی تی اسکن می‌توانند میزان تخریب بافت ریه افراد را مشاهده کنند و این کاری است که توسط اسکن‌های دیگر مانند اسکن اشعه ایکس قفسه سینه امکان‌پذیر نیست. بنابر گفته پزشکان ظاهراً ریه بیماران مبتلا به کرونا الگو و نشانه خاصی دارد که با بررسی سی تی اسکن می‌توان این بیماری را چند روز زودتر تشخیص داد.

پژوهشگران سی تی اسکن ۹۴ بیمار را در چهار مرکز پزشکی و در چهار استان چین تجزیه و تحلیل کردند. بیماران بین ۱۸ ژانویه و ۲ فوریه بستری شده بودند و همگی یا اخیراً به ووهان (مرکز شیوع بیماری) سفر کرده یا با یک فرد آلوده تماس داشتند.

رادیولوژیست‌ها اسکن بیماران را بررسی کردند و بر اساس زمان بروز علائم و زمان انجام سی تی اسکن، یادداشت‌برداری کردند. آن‌ها دریافتند توسط سی تی اسکن می‌توانند چند روز زودتر وضعیت تخریب بافت ریه را مشاهده کنند. این کار می‌تواند به پزشکان در تشخیص زودتر بیماران کمک بزرگی کند، زیرا با تشخیص زودتر عملیات قرنطینه و درمان سریع‌تر آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 412776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.