گزیده نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور مردم و مسئولان در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولان در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید:

آشوب‌های اجتماعی، فاز جدید توطئه دشمن علیه ایران است

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به جو حاکم بر کشور در خصوص احتمال شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امروزه متخصصان امر در وزارت بهداشت و درمان، بر اساس اطلاعات و آمار جهانی بر این باور هستند که بیماری کرونا بسیار کم‌خطرتر از ویروس آنفولانزا است.

وی افزود: القای ترس و واهمه‏ عمومی با بزرگنمایی غیرعادی، التهاب‏‌آفرینی و شایعه‏‌سازی دشمن درخصوص شیوع ویروس کرونا موجب شده نوعی اضطراب عمومی در بین مردم رواج یابد اما مسئله مهم پرهیز از ایجاد اضطراب بی‌جا و توجه نکردن به مصاحبه‌ها و اخبار کذب منتشره از سوی هر شخص و نهادی غیر از مجاری خبری وزارت بهداشت است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: دشمن در صدد است فاز آخر توطئه خود را با سوء استفاده از فضای پیش‌‏آمده به «آشوب‌های اجتماعی» تا پایان سال تبدیل کند از این رو همه باید مراقب باشیم و با توجه به احتمال سوءاستفاده دشمنان، فرهنگ اهل‏بیت (ع) سرلوحه امور قرار داده و از ارائه دستورالعمل‌ها و سفارشات غیرمتعارف و غیرمستند پرهیز شود.

وی ادامه داد: در این میان مسئولان هیئت‌های مذهبی، روحانیون محترم مساجد و مداحان و سایر مؤمنین، هوشمندی و کیاست لازم را به خرج بدهند تا کسانی که به هر نحوی با مردم ارتباط دارند از سخنانی که موجب التهاب و جریحه‌‏دار شدن روحیه مردم می‌شود خودداری کنند.

سرافراز با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس کمیته حضرت امام (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: یکی ازمهم‌ترین آموزه‌های اسلامی «احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان» است از این رو آنهایی که تمکن مالی دارند، شادی‌ها و خوشی‌هایشان را بین فقرا و نیازمندان از همسایگان و بستگان تقسیم کنند.

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم ایران اسلامی مثل همیشه که در کارهای خیر و کمک به نیازمندان پیشگام بوده اند با نهادهای مربوطه مانند کمیته امداد و بهزیستی همکاری کنند تا افراد مستمند از این طریق مورد حمایت قرار گیرند، البته در این میان باید کرامت و آبروی افراد حفظ شود که این مسئلة مهمی است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۵ اسفندماه تحت عنوان روز درختکاری و آغازهفته منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است که ما به محیط زیست احترام گذاشته و آن‌را احیا کنیم و یا حداقل آن‌را با دقت بیشتری نگه‏داری کنیم.

سرافراز با بیان اینکه وجود هر درخت، سبب پاکی هوا، زیبایی محیط و آرامش خاطر انسان می‌شود، یاداور شد: در واقع درختان روح سبز حیات بوده و فضای سبز، عاملی برای کاهش تنش‌های روانی است و می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش اثر آلاینده‌های محیطی داشته باشد، بنابراین اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، باید در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع بیش از پیش بکوشیم.

برگزاری بدون مشکل انتخابات نتیجه انسجام داخلی بود

حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد گفت: یک بار دیگر شاهد برگزاری انتخابات بدون مشکل و طبق برنامه قبلی بودیم که بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور برگزار شد.

امام جمعه دولت آباد افزود: این انتخابات آثار و برکات زیادی برای کشور دارد و همراه با آن چند پیام دارد که اولین پیام آن برای دنیا این است که ایران از انسجام داخلی برخوردار است و نقشه‌های دشمنان و تحریم‌ها و جنگ روانی نتوانسته است تأثیر در مردم ایجاد کند.

وی گفت: دومین پیام انتخابات این است که مردم کشورهای محور مقاومت نسبت به نظام مقدس اسلامی دلگرم‌تر شده‌اند، چون این انتخابات بلافاصله اثر خود را روی کشور لبنان و عراق و روند تشکیل دولت در این دو کشور سرعت بیشتری گرفته است.

حجت الاسلام محمود آبادی تصریح کرد: پیام سوم این انتخابات این است که مردم خواهان تحوّل در روند قانون گذاری و ایفای نقش مجلس هستند.

وی اظهار کرد: انتظار هست نمایندگان مجلس با دغدغه بیشتر و تلاش شبانه روزی نسبت به رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

امام جمعه دولت آباد گفت: نمایندگان جدید باید از همین الآن تا شروع مجلس جدید که چند ماه دیگر وقت باقی است برای رفع نواقص فکر و برنامه ریزی داشته باشند.

وی در پایان افزود: انتظار مردم از نمایندگان منتخب خود این است که ریل گذاری صحیح برای اداره چهار ساله مملکت داشته باشند و نگذارند که مردم بیش از این سختی و مشکل متحمّل شوند و به فکر رفع مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشند.

 وظیفه نمایندگان مقابل مردم خطیر است

حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهار کرد: ملاک برتری انسان و قبولی اعمال به داشتن تقوا است، تقوا به مدیریت انسان در اجتماع برمی‌گردد همانگونه که مردم ایران با وجود مشکلات اقتصادی دوم اسفندماه در صحنه انتخابات شرکت کردند.

امام جمعه بویین میاندشت با تبریک به نماینده منتخب مردم در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، بویین‌میاندشت و چادگان گفت: کاندیداها به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نقش مؤثری داشتند، وظیفه نمایندگان در مقابل مردم خطیر است.

اسکندری اظهار کرد: پزشکان ایرانی همواره پیشرو در خط مقدم توصیه به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بودند، روحیه انسان باید حفظ شود به اضافه عمل به نکات بهداشتی باید به خدا تمسک جست و دعاهای کمیل و توسل به مانند دوران دفاع مقدس در منازل برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری روز نیکوکاری نشان احسان و بخشش است، گفت: به حدی درخت باید در شهرستان کاشته شود که در وردی شهر جنگلی بزرگ دیده شود، درخت به آبیاری کمتری نیاز دارد، احداث باغات به حفظ محیط زیست و باربری ابرها در تشکیل باران کمک می‌کند.

کد خبر 412676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.