اجرای کنسرت توسط روبات خواننده!

شیمون، یک روبات موزیکال است که آواز می‌خواند، شعر می‌گوید و ملودی تنظیم می‌کند و به زودی برای اجرای اولین کنسرت خود روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایمنا، "شیمون" (Shimon) یک روبات موسیقیدان است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و اکنون یاد گرفته است که آواز بخواند، شعر بسراید و ملودی‌ بسازد؛ این روبات به زودی اولین آلبوم خود را به گوش مردم می‌رساند.

"شیمون" از چندی پیش روی نواختن ماریمبا تمرکز کرده و آهنگ‌های ساده را خودش ساخته است؛ "ماریمبا"(marimba) نوعی ساز کوبه‌ای است که با ضربه زدن با مضراب‌های مخصوص بر روی صفحات چوبی این ساز، آهنگ تولید می‌شود.

اولین تک آهنگ "شیمون" با نام "در ذهن تو"(Into Your Mind) ، بسیار شنیدنی است که می‌توان آن را در فیلم انتهای خبر مشاهده کرد. "شیمون" کار خود را به همان روشی که سایر روبات‌ها یاد می‌گیرند، با آموزش مقادیر زیادی از داده‌های نمونه انسانی آموخته است.

روبات جدید بر اساس این آموزش‌ها می‌تواند شروع به شعر سرایی و ساخت ملودی کند، اما "شیمون" به همین موضوع محدود نشده است، بلکه تیم سازنده اطمینان حاصل کرد که بعضی از عوامل دیگر که موسیقی را بسیار جذاب‌تر می‌کند، برای "شیمون" قابل درک است.

"ریچارد ساوری"، محقق این گروه می‌گوید: این روبات ارتباط میان کلمات را می‌داند؛ به عنوان مثال وقتی کلماتی مانند طوفان را دریافت می‌کند، کلمات مرتبط با آن مانند باران را ذکر کرده و بر این اساس تصمیم می‌گیرد که چه کلماتی برای بکار بردن در شعر خوب است.

متن ترانه‌های حاصل مانند چیزی است که هوش مصنوعی آن را به وجود آورده است. آن‌ها از کلمات و عباراتی ساخته شده‌اند که مانند جملات بداهه و لحظه‌ای به نظر می‌رسد، اما معنای خاصی ندارد. "شیمون" اکنون در زمینه نواختن ماریمبا حرفه‌ای شده است و با توانایی خاصی آن را می‌نوازد. از همه بهتر اینکه "شیمون" شعری را که خودش سروده خوانده است.

به ظاهر "شیمون" نیز رسیدگی شده است و اکنون به جای اینکه فقط یک توپ فلزی بدون احساس با بازوهای روبات باشد، ابروهایی دارد که تکان می‌خورد، دهانی که همگام با آواز خواندن او حرکت می‌کند و حرکات سر که به او اجازه می‌دهد احساسات را بهتر منتقل کند. "شیمون" سرش را در قسمت‌های هیجانی آهنگ روی ماریمبا خم می‌کند یا به دوستان نوازنده خود نگاه می‌کند.

"شیمون" و گروه موسیقی همراهش یک آلبوم در چند ماه آینده دارند که از هشت تا ۱۰ آهنگ تشکیل شده است و بعد از آن یک تور کنسرت در برنامه دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 412541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.