مبتلایان به کرونا با روبات درمان می‌شوند

به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا، بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی در سراسر آمریکا در حال استفاده از روبات‌ها برای درمان بیماران هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دلیل شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و مبتلا شدن افراد زیادی به این بیماری، چندین روبات در بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، خانه‌های مراقبت از سالمندان و فرودگاه‌های سراسر جهان بکار گرفته شده‌اند تا ارتباط فیزیکی بین متخصصان و افراد مبتلا کاهش پیدا کند و این اقدام مانع شیوع بیشتر بیماری کرونا شود.

ویروس کرونا تقریباً حدود ۸۰ هزار انسان را در سراسر جهان مبتلا کرده است که هزار و ۷۰۰ نفر از آن‌ها کادر پزشکی کشور چین هستند. تا کنون تقریباً دو هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. به منظور کاهش تماس بین افراد سالم و بیماران، دستگاه‌هایی مجهز به فناوری هوش مصنوعی تولید شده است که می‌تواند علائم حیاتی انسان را کنترل کرده و به متخصصان در سنجش آن کمک کند. علاوه بر کاهش ارتباط بین پزشک و بیمار، این دستگاه‌ها می‌تواند هواپیماها و اتاق‌های بستری بیمارستان‌ها را ضد عفونی کند.

روبات "تمی" (Temi) یکی از این گجت‌های هوشمند است که دارای یک صفحه نمایش لمسی، فناوری صوتی الکسا آمازون، سه پای بلند و سیستم صوتی داخلی است. همچنین، این دستگاه هوشمند به سیستم ناوبری خودکار مجهز است که باعث می‌شود روبات جدید به راحتی و بدون برخورد با اشیا به حرکت خود ادامه بدهد. تب یکی از علائم اصلی بروز بیماری کرونا است؛ این روبات می‌تواند برای بیماران مبتلا به کرونا غذا ببرد، دمای بدن آن‌ها را اندازه گیری کند و به اطلاع پزشکان برساند.

روبات دیگری به نام "لایت استرایک" (LightStrike) که یکی از دستگاه‌های خدمات از راه دور شرکت "زنکس" (Xenex) است، مواد غذایی و داروهای فرد قرنطینه شده را به او می‌رساند و اتاق‌های بیمارستان را نیز ضدعفونی می‌کند. بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی در سراسر ایالات متحده به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در حال استفاده از روبات‌های این شرکت هستند.

روبات‌های مذکور برای ضدعفونی از گاز بی بو و پایدار به نام زنون استفاده می‌کند که باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را در بیمارستان‌ها از بین می‌برد. آن‌ها در طول ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌توانند محل بستری بیماران مبتلا را ضدعفونی کنند؛ از آنجا که این روبات‌ها قابل حمل هستند، می‌توان از آن‌ها در تمام بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های انتظار و حتی آمبولانس‌ها استفاده کرد.

کد خبر 412150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.