سونامی کرونا به بهارستان رسید

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

اولین واکنش قالیباف به پیروزی اصولگرایان در انتخابات

محمدباقر قالیباف، سرلیست فهرست وحدت اصولگرایان، بعد از مشخص شدن اعلام نتایج انتخابات مجلس یازدهم و پیروزی کامل این لیست در انتخابات تهران، در پیامی ویدئویی گفت: انتخابات مجلس شوری اسلامی با همه فراز و فرودهای خود به پایان رسید. از همه مردم عزیز ایران برای حضور در انتخابات تشکر می‌کنم. مخصوصاً از مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس. همچنین از رهبر معظم انقلاب که با ارشادات خودشان همیشه راهنمای ما بوده و هستند؛ نیز قدردانی می‌کنم. منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: از همراهان و عزیزانی که بدون هیچ چشم‌داشتی برای بنده حقیر و فهرست وحدت، برای ایران سربلند مخلصانه تبلیغ کردند نیز تشکر می‌کنم. از همه دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات، گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و همه نامزدهای محترم تشکر می‌کنم که با حضورشان جوانمردانه رقابت کردند. قالیباف با اشاره به وعده و حمایت خود از جوانان، گفت: من وعده داده بودم پای جوانان بایستم و ایستادم. تعداد کسانی که در فهرست وحدت، چه در تهران و چه در شهرستان برای ایران سربلند بوده و رأی آوردند؛ جوان و یا چهره جدید هستند. مطالبه گری جوانان باعث شد خانه ملت پوست اندازی کرده و مجلس نو شکل بگیرد. امروز روز جوانان است. من از روز اول آمدم و تا در چهل و یکمین سال انقلاب، برای تحقق گام دوم تلاش کنم.

اقدامات دولت برای مقابله با کرونا از زبان جهانگیری

اسحاق جهانگیری با اشاره به پیشنهاد دبیرخانه ستاد برای تصویب «چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ»، از تلاش‌های دبیرخانه برای تدوین این طرح قدردانی کرد و گفت: سند در واقع نوعی ریل گذاری برای متولیان اجرایی است تا بتوانند در چارچوب تعیین شده برنامه‌های اجرایی را بهتر و مطلوب‌تر پیش برند. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید به صورت دقیق و روشن مشخص شود که در تدوین اسناد ملی چه اهدافی را دنبال می‌کنیم، خاطر نشان کرد: گاهی اسناد شامل موضوعاتی کلی هستند که کاربرد آنها بیشتر برای امور پژوهشی و کتابخانه ای است اما برخی اسناد در حقیقت نقشه راهی برای اجرا هستند که در این گونه موارد لازم است چارچوبی مناسب با رویه‌ای یکسان در این اسناد رعایت شود. بنابراین طرح چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ که منجر به یکسان سازی رویه‌های تدوین اسناد ملی در بخش فرهنگ کشور می‌شود، کاری ارزشمند است. وی در ابتدای جلسه نیز با اشاره به برخی از اقدامات دولت برای مقابله با ویروس کرونا گفت: برای پیشگیری و مقابله با این ویروس جلسات متعدد و برنامه ریزی های گسترده ای ذیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با این وزارتخانه شده اند. جهانگیری با اشاره به ابعاد فرهنگی و اجتماعی انتشار ویروس کرونا در برخی از شهرهای کشور، تصریح کرد: آموزش‌ها، اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود تا بتوانیم این ویروس را در کشور مهار کنیم.

جزئیات تماس تلفنی فرمانده کل سپاه با وزیر بهداشت درباره کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور که سلامت هموطنان را با تهدیداتی مواجه کرده است؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تماس تلفنی با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از آمادگی سپاه برای هر گونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد. سرلشکر سلامی در این تماس تلفنی از نقش آفرینی بسیج در اجرای طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال به عنوان الگو و تجربه‌ای بسیار موفق و راهگشا یاد کرد وگفت: علاوه بر انجام اقدامات آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری، تمامی مجموعه‌های بهداشت و درمان سپاه اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بسیج جامعه پزشکی به منظور ادامه خدمات و کمک برای مقابله با ویروس کرونا تا بازگشت شرایط به وضع عادی آمادگی دارند.

انتخاب ۵ نماینده برای عضویت در قرارگاه کرونا / موافقت با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در تشریح دستور کار امروز (یک شنبه، ۵ اسفندماه) کمیسیون بهداشت از حضور معاونان وزیر بهداشت در این نشست فوقالعاده برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: در این جلسه سه ساعته با حضور معاونان بهداشت، درمان، دارو و پارلمانی وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا بررسی شد. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس در این نشست دیدگاه‌های خود را مطرح و برخی انتقاد کردند که افراد غیرمسئول و آنهایی که در جریان موضوع نیستند نباید در مورد آمار این بیماری اطلاع‌رسانی کنند. وی از انتخاب ۵ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت برای عضویت در قرارگاه کرونا ویروس خبر داد و گفت: اسامی بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر، همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز، سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه، و حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان به وزارت بهداشت اعلام شد که در جلسات قرارگاه حضور داشته باشند؛ بی شک این اقدام موجب ایجاد انسجام، وحدت، همفکری و هم افزایی می‌شود. نوبخت یادآور شد: آقای میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس موضوع تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا ۱۵ فروردین را مطرح کرد که با این موضوع موافقت و مقرر شد این پیشنهاد به رئیس مجلس اعلام شود؛ اگر این پیک برداشته شود آلودگی کاهش می‌یابد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم ادامه داد: همچنین در این نشست موضوع تعطیلی مجلس مطرح شد اما از دیدگاه پزشکی به صلاح دانسته نشد و قرار شد در ورودی‌های مجلس کنترل مناسب انجام شود تا نمایندگان و پرسنلی که مشکوک به کرونا هستند به مراکز درمانی معرفی شوند.

کد خبر 412132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.