تعطیلی مدارس اصفهان در تهران تصمیم گیری می‌شود/ برخورد جدی با شایعه پراکنان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: کسانی که اقدام به پخش شایعات کرده یا بدون اینکه از منابع و مراجع رسمی نقل کنند، مواردی را منتشر کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد زیرا نباید با اقدامات خود اعتماد و آرامش را از مردم بگیرند.

علی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تعطیلی مدارس اصفهان، اظهار کرد: پیشتر تصمیم‌گیری درباره این موضوع به استان واگدار شده بود، اما اکنون این تصمیم‌گیری به ستادی به ریاست وزیر بهداشت محول شده است.

وی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه استاندار در تهران حضور دارند تا درباره تعطیلی مدارس رایزنی و تصمیم‌گیری کرده و نتیجه نهایی را پس از صحبت با مسئولان بالادستی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: اگر تصمیم به تعطیل شدن مدارس بود، یا اگر ضرورت این تعطیلی نبود، دلیل آن باید با مردم در میان گذاشته خواهد شد

وی در رابطه با احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کرونا، ادامه داد: از تعزیرات، اداره صمت و اتاق اصناف خواسته شده به این موضوع ورود کرده و با افرادی که گران‌فروشی و احتکار می‌کنند، برخورد شود؛ از طرفی مقرر شده که به‌طور زیاد و انبوه ماسک و مواد ضدعفونی کننده توزیع شود تا مردم به آن دسترسی داشته باشند.

هر گونه پیگیری قضائی لازم در خصوص کرونا انجام می‌شود

وی اضافه کرد: ترس این بیماری بیش از خود آن بوده و ممکن است دلهره‌ای که دارد اثر بیشتری بر مردم داشته باشند بنابراین مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند و تا جایی که می‌توانند با افراد دیگر در ارتباط نباشند، ما نیز موضوعات قضائی را پیگیری خواهیم کرد تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

اصفهانی خاطرنشان کرد: احتکار لوازم بهداشتی در انبارها و داروخانه‌ها علاوه بر اینکه غیراخلاقی است، جرم محسوب می‌شود و اگر مواردی از احتکار یا توزیع خارج از عرف را پیدا کنیم قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد. این افراد بدانند مردم آن‌ها را نمی‌بخشند و مقامات قضائی نیز با آن‌ها برخورد می‌کنند.

وی افزود: بیشترین شکایات در این زمینه مربوط به اداره تعزیرات می‌شود و اگر عنوان مجرمانه پیدا کند، دادگستری نیز ورود پیدا خواهد کرد

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه رصد و پایش فضای مجازی توسط مقامات قضائی انجام می‌شود، گفت: کسانی که اقدام به پخش شایعات کرده یا بدون اینکه از منابع و مراجع رسمی نقل کنند، مواردی را منتشر کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد زیرا نباید با اقدامات خود اعتماد و آرامش را از مردم بگیرند.

کد خبر 412092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهران پوستی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    23 1
    پس چطور «تهران» مدارس بقیه استانها را تعطیل کرده؟ استان اصفهان و مردم آن چه فرقی با استانهای دیگر ایران دارند؟ از طرف دیگر چرا دانشگاه های استان تا آخر هفته تعطیل اعلام شده اند ولی مدارس نه؟
  • مهران پوستی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    19 0
    ای کاش همین جدیت و تحکم در مورد کسانی که با کوتاهی های حیرت آور خود کشور را در معرض چنین تهدیدی قرار داده اند هم وجود داشت.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    4 1
    اولا امروز نصفی از دانش آموزان اصفهانی به مدرسه نرفتند دوماً کسانی هم که رفتند در بسیاری از مدارس کلاس درس تشکیل نشده و به خانه های خود برگشتند مسئولان توجه کنید اکنون که مورد کرونا در اصفهان هم شناسایی شد با تعطیل نکردن مدارس مردم به عقل شما شکل خواهند کرد اکنون هم کفر دادستان اصفهان را مانند پدران و مادران درآوردید
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    5 0
    پس چرا شهرهای دیگه خودشون تصمیم میگیرن مسئولین اصفهانی از خودشون اراده ای ندارن چرا همیشه اصفهان همینطوره در مورد آلودگی چی ؟
  • اصفهانی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    4 0
    چرا مدارس اصفهان فردا سه شنبه تعطیل نشدددددد ؟؟؟؟!!!! چندین موارد تایید شده کرونا در اصفهان هست !!!! مگه اصفهان جز ایران نیست !!!!! چرا تبعیض قایل میشوید ؟؟؟
  • مادر IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    بااااشه وایسا تا بچه هامون رو بفرستیم مدرسه
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    3 0
    باز هم شاهد خود شیرین کردن مدیران اصفهانی هستیم. کل مدارس تهران تعطیل شده اما در اصفهان منتظرند تا تهران تصمیم گیری کنند. کلا بدبختی اصفهان همین بوده که مدیرانش فرمانبر تهرانند
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    حالا نه اینکه وقتی از مراجع رسمی اعلام میشه حرفشون یکیه!سر آلودگی هوا هر دفعه تا ساعت ۱۲ شب مینشستیم ببینیم تکلیف چیه!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    ازاین به بعد درمورد تعطیلی مدارس استان اصفهان خود مردم تصمیم گیری خواهند کرد نه شما ما بچه هامون را نفرستیم شما چیکار میکنید
  • باران IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام خب شما میگید اصفهان هنوز ویروس کرونا گزارش نشده و از طرفی میگید دانشگاهها تعطیل ملاقات بیماران ممنون خب مدارس هم تعطیل کنین چون به گفته خودتون نباید جاهای شلوغ رفت و امد کنید و با دیگران تماس داشته باشین بچه های ما با اتوبوس واحد به مدرسه میرن هر چقدر هم ضد عفونی کرده باشن باز اگر کسی مبتلا باشه به این ویروس سریع باز انتقال میده با این وضعیت گرونی ما نمیتونیم هر روز با اسنپ بچه هامونو بفرستیم مدرسه و با توجه به گرونی بنزین با ماشین شخصی هم نمیشه هر روز اینکار انجام بشه پس لطفا بصورت جدی پیگیر باشین
  • بخشی زاده IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام چطور همه استان ها تعطیل کردن ،فقط اصفهان باید از تهران اجازه بگیره؟؟؟!!@@