آماده باش ۴۱۵ نفر نیروی امداد اصفهان در بارش‌های سه روز آینده

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: با توجه به پیش بینی بارش سنگین طی سه روز آینده، ۴۱۵ نفر از نیروهای امدادی هلال احمر اصفهان در حال وضعیت زرد و آماده باش برای امداد و نجات به حادثه دیدگان هستند.

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به اصفهان طی سه روز آینده اظهار کرد: وقوع بارندگی بیشتر در نواحی غرب و شمال استان اصفهان پیش بینی شده است، این بارندگی‌ها در مناطق فریدن، فریدون شهر، چادگان، گلپایگان، خوانسار، تیران و در شمال استان در شهرستان کاشان است.

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: این سامانه بارشی از امروز بعد ظهر شروع می‌شود و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد. بارش‌ها مداوم و به طور کامل نیست و مواقعی فعال و گاهی اوقات هم غیر فعال می‌شود و معمولاً این بارش‌ها از نواحی غرب شروع می‌شود و تا شمال استان ادامه پیدا می‌کند.

محمدی با تاکید بر اینکه به منظور امدادرسانی به همشهریان به همه شعب هلال احمر اعلام وضعیت زرد و آماده باش داده شده است، گفت: برای امدادرسانی در طی این سه روز به دلیل شرایط جوی هوا به نیروها اعلام شده که با آماده کردن تجیهزات و تکمیل پرسنل برای امداد و نجات اعلام آمادگی کنند و با تکمیل نیروها برای مقابله با تبعات احتمالی این بارندگی در وضعیت زرد باشند.

وی تصریح کرد: حدود ۴۱۵ نفر از نیروهای امدادی هلال احمر اصفهان در حال آماده باش هستند که از این تعداد حدود ۵۶ نفر پرسنل هلال احمر اصفهان بوده و ما بقی افراد نجات گران و داوطلبان در استان خواهند بود.

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، اظهار کرد: توزیع نیروهای امدادی وابسته به تعداد نیروهایی دارد که در ساختار هلال احمر بودند و در سامانه‌ها ثبت شدند. با توجه به بحث ورود به حوادث و حساسیت بیمه این افراد که وجود دارد معمولاً نیروهای امدادرسان در عملیات امداد و نجات کسانی هستند که حتماً از قبل در ساختار نیروی انسانی هلال احمر ثبت نام شده باشند.

هلال احمر اصفهان معین سه استان همجوار

محمدی با اشاره به اینکه در شرایط جوی و بارندگی سه روز آینده هلال احمر اصفهان معین استان‌های همجوار خواهد بود، اظهار کرد: در سامانه بارشی و حوادث جوی تا روز چهارشنبه هلال احمر استان اصفهان معین استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و خوزستان به دلیل احتمال سیلابی شدن این استان‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در سامانه بارشی روزهای آتی هلال احمر استان‌های تهران و کرمان در امدادرسانی معین استان اصفهان هستند، گفت: طی سه روز آتی با توجه به حوادث جوی و بارندگی‌ها چنانچه حادثه بزرگی در اصفهان اتفاق بیفتد این دوستان در حیطه امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان معین استان اصفهان خواهند بود.

کد خبر 412009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.