مرکز توانبخشی از راه دور افتتاح شد

طرح کلان ملی مرکز فناوری‌های توانبخشی از راه دور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و به منظور افزایش توانبخشی از راه دور بیماران افتتاح شد .

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجرای این طرح کلان ملی فرصتی را برای بیماران فراهم می‌کند تا در منزل با استفاده از فناوری‌های نوین بهبود یابند. بیمار با انجام تمرین‌های توانبخشی در منزل در مسیر درمان قرار می‌گیرد؛ البته بررسی و نظارت توسط درمانگر از راه دور انجام می‌شود.

این تمرین‌ها بازی گونه طراحی شده و برای تحقق آن از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و پردازش ماشین استفاده شده است. مزایای راه اندازی این مرکز را باید کاهش رفت و آمد بیمار به کلینیک، مدیریت زمانی جلسات درمان مطابق تمایل کار، پوشش ۶۰ تا ۷۰ درصد فرآیندهای کاردرمانی و بهره گیری از فناوری‌های واقعیت مجازی، بایوفیدبک، بازی‌سازی و سنجش حرکات بدن دانست.

الگوی توسعه روش‌های توانبخشی از راه دور در این مرکز پیاده‌سازی و ارزیابی شده و بسته توانبخشی و ارزیابی بیماری پارکینسون نیز به عنوان نخستین محصول مرکز عملیاتی شده است. در حال حاضر ۶ تا هفت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و بر اساس آمارها تا سال ۲۰۵۰ این درصد سه برابر می‌شود. افزایش سالمندان، رشد بیماری‌هایی مانند ام اس و پارکینسون را به همراه دارد که نیاز به توانبخشی دارند. در این مرکز روش‌های جدید درمانی مبتنی بر فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 412006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.