۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
هندی‌ها مسافران جدید اصفهان

حضور گروه "جای جاگارت" در اصفهان و جلسه با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان باعث شد تا زمینه های رشد گردشگری بین دو کشور افزایش یابد؛ معاون گردشگری استان اصفهان نیز ابراز امیدواری کرده تا هندی های بیشتری از ایران و اصفهان بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان میزبان گروه "جای جاگارت" از هندوستان بودند. این گروه که از ۵۰ نفر تشکیل شده به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هند در راه مبارزه با استعمار بریتانیا سفر خود را از هند آغاز کرده و قصد دارند پیاده تا "ژنو" پیش روند. هدف آن‌ها مخابره پیام صلح و دوستی به جهانیان است.

ایران و هند مراودات اقتصادی فراوانی دارند، اشتراکات فرهنگی دو کشور باعث شده تا علاوه بر دولت‌ها نیز ملت‌های ایران و هند به هم نزدیک شوند. به همین دلیل چند سالی می‌شود که تبادل گردشگر به صورت محدود بین دو کشور که حتی با زبانی از ریشه‌های مشترک صحبت می‌کنند، وجود دارد. حتی در سرزمین هند اقلیت هزاران ساله به نام پارسیان هند زندگی می‌کنند که ریشه و تباری ایرانی دارند و جشن‌های پارسی را هر ساله پاس می‌دارند.

سفر گروه "جای جاگارت" بهانه خوبی شده تا دو کشور درباره این اشتراکات بیشتر بحث کرده تا زمینه تبادلات فرهنگی از جمله گردشگری بیش از پیش مدنظر قرار گیرد. هند یک اقتصاد با سرعت بالای پیشرفت و کشوری با جمعیت بالا است، از همین پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی شاهد حضور گردشگران متمول هندی در نقاط مختلف جهان باشیم.

سید علی صالح درخشان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره جلسه مشترک با گروه "جای جاگارت" گفت: این گروه علاقه مند بودند تا مراودات بیشتری در زمینه گردشگری با ایران داشته باشند. همچنین این گروه در تهران قراردادی را منعقد کردند تا مجسمه‌ای از گاندی را در یکی از میدان‌های شهر تهران قرار دهند. این گروه در پایان جلسه که با مسئولین اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان داشتند اعلام کردند که یکی از مجسمه‌های گاندی را در میدانی در اصفهان نصب کنند. البته تفاهم نامه‌ای در این رابطه امضا نشد و مدیریت شهری اصفهان باید این موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: در جلسه با گروه "جای جاگارت" درباره اشتراکات فرهنگی دو کشور بحث شد و این گروه ابراز تمایل کردند که در زمینه گردشگری با ایران و به خصوص اصفهان همکاری داشته باشند. اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز آمادگی خود برای انجام هرگونه همکاری اعلام کرد.

درخشان با اشاره به پیشنهاد سرمایه گذاری هندی‌ها در زیرساخت‌های گردشگری ایران مطرح شد، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای صحبت‌ها در جلسه روز گذشته مشارکت سرمایه‌گذاران هندی در زیرساخت و توسعه گردشگری ایران بود، در همین رابطه فرصت‌های سرمایه گذاری که بخش خصوصی آن را تهیه کرده در اختیار هندی‌ها قرار خواهیم داد. برای تحقق این امر بخش خصوصی هند با بخش خصوصی ایران باید وارد مذاکره شوند تا گردشگران هندی را در ایران و اصفهان داشته باشیم.

معاون گردشگری استان اصفهان افزود: رابطه سیاسی اجتماعی خوبی بین ایران و هند وجود دارد ضمن اینکه دو کشور اشتراکات فرهنگی زیادی نیز دارند. به همین دلیل امیدواریم صحبت‌های انجام شده در جلسه روز گذشته به مرحله اجرا نیز برسد.

درخشان در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی و جذب گردشگر از بازار هندوستان، توضیح داد: یکی از اتفاقات خوبی که در اصفهان و کشور رخ داده بازاریابی هوشمند گردشگری است. ایران همواره از برخی کشورها گردشگران فرهنگی و تاریخی می‌پذیرفت که به دلیل بروز پاره‌ای از مسائل و مشکلات ورود گردشگر از این بازارها نزدیک به صفر شده است. به همین دلیل یکی از دستورهای جدی شناسایی و برنامه‌ریزی در بازارهای جدید گردشگری است. هند نیز یکی از همین کشورها بوده که به دلیل جمعیت بالا و اقتصاد رو به رشد بازار بزرگی در صنعت گردشگری دارد.

وی تاکید کرد: هند و ایران در حوزه صنایع دستی پیشتاز هستند و تمام این اشتراکات می‌تواند به توسعه گردشگری بین ایران و هند منجر شود. همانطور که اصفهان در بازار چین موفق بود و عملکرد خوبی داشت، پس از گذر از بحران‌های گردشگری کنونی و کنترل ویروس کرونا در بازار هند نیز این استراتژی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 412000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.