کیفیت ساخت‌وساز اصفهان از متوسط کشور بالاتر است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کیفیت ساخت‌وساز در اصفهان از حد متوسط کشور و حتی در برخی موارد از پایتخت بسیار بالاتر بوده و دلیل آن زیربنای ساخت‌وساز اصفهان است که به بهترین شکل بنا گذاشته شده و باید ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی در شهرها، توسعه مهندسی در تمام ابعاد است، اظهار کرد: شهرداری و نظام مهندسی با ایفای مسئولیت در حوزه ساخت‌وساز شهری، نقش مهمی در ارتقا سطح کیفی‌سازی فضای مهندسی اصفهان دارند.

وی افزود: اصفهان دارای یکی از قوی‌ترین ساختارهای نظام مهندسی کشور است با این حال ارتباط میان شهرداری و نظام مهندسی می‌تواند شرایط را در حوزه ساخت‌وسازهای شهر بهبود ببخشید.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمیسیون حاضر است به عنوان سیاست‌گذار در حوزه شهرسازی هرکجا لازم باشد ورود کرده و همانطور که اتفاقات خوبی در دوره پنجم شکل گرفته امیدوارم این ارتباط منظم‌تر در شورای حاضر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان در اصفهان به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و اشتغال شهری دارد باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: لازم است به کیفی‌سازی در ساخت‌وسازها همواره عمل شود زیرا ساخت تک بناهای شهر است که مجموع ساختمان‌سازی را ارتقا می‌بخشد.

طغیانی خاطرنشان کرد: هرچه سخت‌گیری در ساختمان‌سازی‌ها بالا رود کیفیت شهر را بالا می‌برد اما این موضوع بدین معنا نیست که سخت‌گیری بیش از حد توسط نظام مهندسی بر صاحبان املاک اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: کیفیت ساخت‌وساز در اصفهان از حد متوسط کشور و حتی در برخی موارد از پایتخت بسیار بالاتر بوده و دلیل آن زیربنای ساخت‌وساز اصفهان است که به بهترین شکل بنا گذاشته شده و باید ادامه پیدا کند.

کد خبر 411831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.