سیستم مکانیزه تشخیص هویت معتادان راه اندازی می شود

آخرین وضعیت تعطیلی مهدهای کودک در کشور به دلیل کرونا، اولتیماتوم پلیس فتا به منتشر کنندگان اخبار کذب کرونا، توصیه های یکی از مراجع قم در خصوص کرونا و جدیدترین سیاست سازمان بهزیستی در خصوص شناسایی معلولان را در بسته خبری امروز جامعه ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، مقرر شد تا اردیبهشت سال ۹۹، سیستم مکانیزه تشخیص هویت برای معتادانی که ذیل ماده ۱۶ تحت درمان قرار می‌گیرند، راه اندازی شود.

رضا زاده، امضای تفاهمنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیمه سلامت به منظور درمان معتادان متجاهر و پرداخت هزینه آن از سوی بیمه سلامت، پذیرش معتادان متجاهر در مراکز نگهداری از معتادان متجاهر با در نظر گرفتن میزان ظرفیت مراکز و تعداد افراد موجود درآنها را از دیگر مصوبات این کمیته عنوان کرد.

کرونا در قم؛ تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر عدم حضور مردم در مراکز عمومی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مردم باید توصیه‌ها و دستوراتی را که مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا ارائه می‌دهند را با دقت رعایت کنند و انجام دهند و از حضور در امکان عمومی بپرهیزند.

این مرجع تقلید در یک فایل ویدئویی که روز شنبه منتشر شد، در این خصوص افزود: برای مقابله با این بیماری باید بر اعصاب خود مسلط باشیم و از ترس و استرس پرهیز نمائیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر توکل بر خداوند، تاکید کرد: خوب است در تمام خانه‌ها زیارت عاشورا و حدیث کسا خوانده شود، زیرا این دو به همه روحیه می‌دهد و آثار گرانبهایی دارد.
وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی، ادامه داد: در این مقطع زمانی معاشرت‌ها و حضور در مراکز عمومی صحیح نیست.
وی تصریح کرد: از جمله مسائلی که بر هر انسانی واجب است، حفظ جان و سلامت است و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد.

ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران آغاز شد

علی عالی مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک از آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران از امروز (سوم اسفند ماه) در سامانه «تهران من» خبر داد.

وی با بیان اینکه از ساعت ۱۰:۳۰ امروز سوم اسفند ماه سایت تهران من به منظور ثبت نام از خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک سال ٩٩ باز شده است، افزود: امسال نیز ضوابط سال گذشته در مورد خبرنگاران برقرار است.

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه بارگذاری مدارک خبرنگاران در سامانه "تهران من" الزامی است، تصریح کرد: عمده خبرنگاران، سال گذشته در این سامانه ثبت نام کردند اما با این حال باید مدارک خود اعم از معرفی نامه و گواهی اشتغال به کار، بیمه خبرنگاری و یا ۱۰ اثر خود را در قسمت «خدمات طرح ترافیک» که زیرمجموعه آن «خدمات خاص خبرنگاران و عکاسان» است، بارگذاری کنند.

برخورد پلیس فتا با انتشار دهندگان کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد بیماری کرونا

سردار وحید مجید رئیس پلیس سایبری کشور گفت: پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد بیماری کرونا ویروس برخورد قانونی می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی کشور که جز مأموریت‌های اصلی این پلیس محسوب می‌شود، متأسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و کلیپ‌های غیر واقعی و تقطیع شده در خصوص انتشار وسیع بیماری کرونا ویروس هستیم که انتشار اینگونه کلیپ‌ها و اخبار جعلی در فضای مجازی باعث ایجاد نگرانی خانواده‌ها و تشویش اذهان عمومی در کشور شده است.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: افراد سود جو و مغرضین همواره با مانیتورینگ فضای رسانه‌ای و اخبار و حوادث جاری کشور پلت فرم‌های مجرمانه و اهداف شوم و پلید خود را در قالب انتشار انواع شایعات مختلف طراحی و عملی می‌کنند.

بهزیستی: مهدهای کودک فقط در قم تعطیل است

محمد نفریه رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فقط مهدکودک‌های استان قم تعطیل هستند، گفت: سازمان بهزیستی از حدود یک ماه قبل کمیته کنترل بیماری‌های واگیردار را فعال کرده و بخش‌نامه‌های متعددی طی هماهنگی با وزارت بهداشت صادر و ابلاغ کرده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر تنها استانی که تمام مهدهای کودک در آن تعطیل است مطابق با آن چیزی که استانداری و وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند، استان قم است.

پلمب ۲ داروخانه به دلیل گرانفروشی و عدم عرضه ماسک در اردبیل

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از پلمب دو داروخانه به دلیل گرانفروشی، عدم عرضه ماسک و عدم حضور مسئول فنی در استان اردبیل خبر داد.

وی ادامه داد: در جریان این بازدیدها پنج پرونده تخلف تشکیل و دو داروخانه به اتهام گرانفروشی ماسک و دستکش یکبار مصرف و همچنین عدم حضور حضور مسئول فنی ضمن هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب و از ادامه فعالیت تا تعیین تکلیف پرونده جلوگیری شد

سخنگوی سازمان تعزیرات اظهار کرد: تعزیرات حکومتی آمادگی رسیدگی به گرانفروشی ماسک و هرگونه ملزومات یکبار مصرف در پی شیوع ویروس کرونا با هماهنگی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی را دارد و هموطنان عزیز می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۱۳۵ و یا سامانه T۱۳۵.IR ثبت کنند.

کد خبر 411739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.