فقط پرواز باری برای جابجایی کالاهای ضروری به چین انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل کشور نسبت به ورود ویروس کرونا در کشور گفت: تردد کامیون‌ها از مرزهای کشور نیازمند هماهنگی میان وزارت صمت و اتاق بازرگانی است. همچنین فقط پرواز باری برای جابجایی کالاهای ضروری زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در مراسم امضای قرارداد تولید پنج هزار تن ریل که در فاز اول بین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان به امضا رسید، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یک قرارداد فعال با وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه احداث راه آهن زاهدان- چابهار دارد و پیرو همین قرارداد امروز قرارداد تأمین ریل این پروژه میان ذوب‌آهن و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به امضا رسید.

وی افزود: این قرارداد برای تأمین ۵۰۰۰ تن ریل منعقد شده و مجموع نیاز این پروژه ریلی ۶۰ هزار تن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد دیگری که امروز به امضا رسید تأمین متعلقات و اقلام پروژه‌های ریلی ساخت داخل است که بیانگر یک رونق تولید به معنای واقعی است.

اسلامی با اشاره به وضعیت تردد و ورود و خروج از مرزهای زمینی کشور نیز گفت: در این شرایط مهمترین مسئله هماهنگی بین دستگاه‌ها و این مسئله نیازمند هماهنگی میان وزارت صمت و اتاق بازرگانی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان به چین ادامه دارد، گفت: فقط پروازهایی که دولت مصوب کرده بود انجام شد. در حال حاضر فقط پرواز باری برای جابجایی کالاهای ضروری آن هم زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود. البته در صورتی که ضرورت نیاز به کالایی از سوی وزارت بهداشت تأیید شود، هواپیما مجاز به پرواز است.

کد خبر 411704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.