بیشترین تخلف اصناف گرانفروشی است/ عفو و تخفیف ۵۳۱ محکوم تعزیراتی

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: تخلفات پرتکرار در حوزه کالا و خدمات گرانفروشی است و بعد از آن کم فروشی و تقلب بیشترین میزان تخلف را از آن خود کرده است.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بیشترین پرونده تخلفاتی موجود در تعزیرات، اظهار کرد: بیشترین تخلفات تعزیراتی به ترتیب به سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و بعد از آن قاچاق کالا و ارز تقسیم می‌شود که در حوزه کالا و خدمات بیشترین و پرتکرارترین تخلف گرانفروشی است و بعد از آن کم فروشی و تقلب بیشترین میزان تخلف را از آن خود کرده است.

مدیرکل تعزیرات استان تهران تصریح کرد: در بحث بهداشت و درمان بیشترین تخلف دریافت مازاد بر تعرفه است که تعرفه پزشک عمومی و متخصص یا فوق تخصص اگرچه در قانون مشخص است اما گاهی اوقات مازاد بر تعرفه از بیمار اخذ می‌شود همچنین دریافت مازاد بر تعرفه در مورد خدمات بیمارستان به بیمار و یا حتی ارائه نکردن خدمات در قبال مبالغ مصوب جز تخلفات رایج این حوزه است.

وی با اشاره به این که تقلب در تجهیزات پزشکی از دیگر موارد حوزه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: تقلبی بودن تجهیزات پزشکی مصادیق بسیاری شامل ایمپلنت‌ها، پلاتین‌ها و دیگر موارد دارد.

اسفنانی در خصوص قاچاق بودن تجهیزات پزشکی گفت: اخیراً کشفیاتی در گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی داشتیم که به صورت چمدانی رقم بسیار قابل توجهی تجهیزات پزشکی قاچاق شده  بود که کشف این موارد تبدیل به پرونده و مورد رسیدگی است.

وی با اشاره به این که قاچاق کالا به هر دو صورت صادرات و واردات وجود دارد، افزود: قاچاق کالا، طلا و ارز گاهی به صورت صادرات در مبادی خروجی کشور و گاهی به شکل واردات از بیرون مرزها به کشور صورت می‌گیرد که در برخی موارد با تبانی و تخلفاتی از مبادی رسمی وارد می‌شود و گاهی هم از طرق غیرقانونی یا کوله‌بری، چمدانی و ته لنجی از مرزهای مختلف وارد کشور می‌شود.

مدیرکل تعزیرات استان تهران در خصوص عفو و تخفیف محکومان در تعزیرات، تصریح کرد: معمولاً به مناسبت‌های مختلف درخواست عفو و تخفیفاتی از طرف ریاست قوه قضائیه به مقام رهبری می‌شود که امسال هم به مناسبت دهه فجر با عفو و تخفیف ۵۳۱ محکوم تعزیرات موافقت شد.

کد خبر 411643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.