«آبادان یازده ۶۰» فیلم برگزیده جایزه سینمایی ققنوس شد

فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به دلیل توجه به سوژه جنگ رسانه‌ای و نمایش عزتمندانه از مقاومت مردم ایران، فیلم برگزیده نهمین جایزه سینمایی ققنوس شد.

به گزارش ایمنا، آئین اختتامیه نهمین جایزه سینمایی «ققنوس» ویژه معرفی برترین فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، امشب و با بیش از یک ساعت تأخیر در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

«آبادان یازده ۶۰» به دلیل توجه به سوژه جنگ رسانه‌ای، به دلیل نمایش عزتمندانه از مقاومت مردم، نمایش اتحاد طیف‌های مختلف مردم و ارائه نمایشی شریف از مقاومت مردم ایران، برترین فیلم جایزه ققنوس شد و مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم و علیرضا کمالی بازیگر آن، روی صحنه حاضر شدند. خوشبخت در سخنانی گفت: ما در انتهای فیلم یک فایل صوتی پخش کردیم که همان فراخوانی است که از رادیو آبان پخش شد و نگذاشت شهر سقوط کند.

تهیه‌کننده «آبادان یازده ۶۰» هم گفت: ما فیلم را به سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردیم، چون فیلم مقاومت است.

در پایان مراسم، به دلیل شجاعت در نمایش تصویر قرآنی حکمرانی ولی خدا بر پرده سینما، تلاش برای ساخت فرم سینمایی متناسب با محتوای قرآنی، ارتقای مدیوم مستند به یک محفل اخلاقی و تربیتی، هدفگذاری استراتژیک و آینده در انتخاب سوژه‌ای با موضوع توان موشکی ایران، ضمن تقدیر از نیروی هوافضای سپاه و احترام به نگاه درست و دقیق فرمانده گرانقدر این نیرو سردار حاجی زاده به رسانه و سینما، از شهریار بحرانی به عنوان چهره هنری سینمای انقلاب تقدیر شد. او جایزه خود را از دست خانواده شهید ابوزینب دریافت کرد.

منبع: مهر

کد خبر 411344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.