۱۵ درصد معابر خلخال بازگشایی شد

شهردار خلخال گفت: پس از گذشت ۱۰ روز از آغاز عملیات اجرایی بازگشایی معابر پوشیده از برف سنگین ،در حال حاضر ۱۵ درصد از سطح کوچه‌های این شهر کامل برف‌روبی و بازگشایی شده است.

به گزارش ایمنا، صباح‌الدین برزگر اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در بازگشایی معابر پوشیده از برف خلخال در حال حاضر ۸۰ درصد از خیابان‌های اصلی و ۳۰ درصد از خیابان‌های فرعی این شهر به طور کامل برف‌روبی، بازگشایی و برف جمع‌آوری شده جابجا و به محل دیگری انتقال یافته است.

وی گفت: از آغاز عملیات برف‌روبی و بازگشایی معابر پوشیده از برف این شهر و از روز ۲۲ بهمن‌ماه امسال تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ کامیون برف از معابر این شهر جمع‌آوری و در رودخانه‌ها و یا محل‌هایی در خارج از شهر تخلیه شده است.

شهردار خلخال با بیان اینکه برف‌روبی، بازگشایی و جمع‌آوری کامل برف کوچه‌های خلخال از سه روز پیش آغاز شده است، اضافه کرد: در طول این چند روز کارکنان خدمات شهری شهرداری به همراه سایر نیروهای اعزامی کمکی از مناطق مختلف استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی موفق به پاکسازی کامل ۲۰۰ کوچه از مجموع هزار و ۶۰۰ کوچه این شهر شده‌اند و این میزان ۱۵ درصد از کل کوچه‌های خلخال را شامل می‌شود.

برزگر از مراجعت تعدادی از ماشین‌آلات کمکی برف‌روبی به محل اعزام خود در مناطق مختلف این استان خبر داد و افزود: تعداد لودرهای بکار گرفته شده برای برف‌روبی معابر این شهر از ۱۶ دستگاه به ۹ دستگاه و تعداد کامیون‌های به‌کار گرفته شده برای جابجایی برف از ۲۲ دستگاه به ۱۰ دستگاه کاهش یافته است.

وی گفت: با این حال هم‌اکنون کار برف‌روبی و بازگشایی کامل معابر شهر خلخال با استفاده از ۹ دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر، دو دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه باب کت و ۱۰ دستگاه کامیون کمپرسی که تعدادی از این ماشین‌آلات امکانات کمکی پیمانکاران مجری پروژه‌های راه‌سازی و یا اجاره شده از بخش خصوصی منطقه است تا پایان برف‌روبی و جمع‌آوری آخرین کوچه پوشیده از برف ادامه خواهد داشت.

شهردار خلخال با بیان اینکه تخلیه برف داخل حیاط خانه‌ها و پشت‌بام ها کار برف‌روبی و بازگشایی معابر این شهر را افزایش داده است، تصریح کرد: در حالی که مردم جایی برای تخلیه برف سنگین پشت‌بام‌ها و حیاط خانه‌ها ندارند در عین حال این کار موجب دوباره‌کاری برف‌روبی و افزایش زمان بازگشایی کامل معابر در این شهر شده است.

برزگر اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس، حوالی و مسیرهای منتهی به شعبات اخذ رأی در سطح شهر پاکسازی شده و تلاش شبانه‌روزی کارکنان بخش خدمات شهری تا زمان اخذ رأی ادامه خواهد داشت تا شهروندان به راحتی در شعب حاضر شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 411304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.