تبدیل کانتینرها به مرکز خرید و فروش!

گروهی از معماران خوش ذوق تایلندی با استفاده از هشت کانتینر بازیافتی کشتی‌، مرکزی برای خرید و فروش خودروها در منطقه نونتابوری، واقع در نزدیکی کلانشهر بانکوک، احداث کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعدادی از تاجران خرید و فروش خودرو در منطقه نونتابوری گروهی از معماران اهل بانکوک را به طراحی فضای جدیدی برای گسترش کار خود دعوت کردند. این تاجران زمینی به مساحت سه هزار فوت مربع را در اختیار معماران قرار دادند و از آن‌ها خواستند با خلاقیت خود فضای فوق را برای نگهداری خودورهای بیشتر طراحی کنند. بهترین ایده‌ای که به ذهن معماران برای حداکثر استفاده از فضا رسید به کارگیری کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها بود.

مرکز جدید خرید و فروش خودور در منطقه نونتابوری از هشت کانتینر تشکیل شده است که معماران از دو سایز بزرگ و کوچک از این کانتینرها برای جای دادن آن در فضای بسیار کوچک بهره گرفتند. معماران تلاش کردند با طراحی عمودی ساختمان، بیشترین بهره را از فضاهای بالایی آن بگیرند و به همین منظور سازه‌ای سه طبقه ایجاد کردند که هر چه به سمت بالاتر می‌رود، وسیع‌تر می‌شود. این مرکز به گونه‌ای ظریف طراحی شده است که در صورت خاتمه کار تاجران خودور، قابلیت استفاده برای اهداف دیگر را نیز دارد.

طبقه همکف مرکز خرید و فروش فوق به نگهداری و نمایش خودروها اختصاص داده شده است در حالی که طبقه دوم سازه به رستورانی کوچک و یک کافه مجلل اختصاص داده شده است. طبقه سوم سازه نیز فضایی مملو از نور طبیعی است که در آن دفاتر اداری مختلف قرار گرفته شده است. پلکانی منحصربه‌فرد سه طبقه سازه را از بیرون به هم وصل می‌کند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد بدون ورود به طبقات پایینی، به طبقه سوم راه پیدا کنند.

الگوی قرار دادن کانتینرها روی هم با توجه به دو اصل مهم صورت گرفت؛ معماران باید بیشترین استفاده را از فضای کم اختصاص داده شده به خود می‌کردند، از طرفی نیز معماران با بهره‌گیری از نور طبیعی پایداری را برای سازه به ارمغان آوردند. وجود سایبان‌هایی وسیع در نمای غربی سازه برای رهایی کاربران از گرمای شدید تایلند و رنگ‌آمیزی نمای بیرونی به رنگ سیاه به منظور ایجاد هماهنگی با محیط اطراف و همچنین کاهش تابش خورشید از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد مرکز تجاری جدید نونتابوری به شمار می‌رود.

کد خبر 411064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.