ملایی: عدم مشارکت در انتخابات به معنای استفاده نکردن از حقوق شهروندی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه عدم مشارکت در انتخابات به معنای استفاده نکردن از حقوق شهروندی است، گفت: این امر می‌تواند امنیت ملی را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت مجلسی تشکیل می‌شود که پشتوانه مردمی ندارد و نمی‌تواند در خصوص مسایل اساسی و زیربنایی کشور تصمیمات درست و جدی بگیرد.

حسین ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لزوم مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: حضور و مشارکت در انتخابات در هر کشور از حقوق شهروندان است و دولت‌ها موظف به برگزاری انتخابات هستند.

وی افزود: چنانچه دولتی نسبت به برگزاری انتخابات اقدام نکند، شهروندان حق دارند که نسبت به این امر اعتراض کرده و از حقوق خود دفاع کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه زمانی که انتخابات برگزار می‌شود، هر گونه عدم مشارکت در انتخابات به معنای استفاده نکردن از حق طبیعی است، گفت: عدم مشارکت در انتخابات هیچ تغییر و یا اصلاحی را ایجاد نمی‌کند بلکه شرکت در انتخابات می‌تواند باعث تغییر و یا اصلاح امور باشد.

وی ادامه داد: اگر مردم مشارکت کنند، استحکام و قدرت ملی کشور در برابر توطئه‌های دشمن ایمن خواهد شد چرا که امنیت هر کشور بسته به دو موضوع قدرت نظامی و همراهی مردم با حکومت است.

ملایی با بیان اینکه در شرایط فعلی قویاً به امنیت ملی نیاز است، گفت: مردم باید فارغ از نگاه‌های سیاسی و اینکه چه اتفاقی در انتخاب اشخاص رخ می‌دهد و به دلیل اینکه باید نگران امنیت کشور باشند، باید از حق طبیعی خود استفاده کنند.

وی گفت: ممکن است افرادی که در حاضر کاندیدا هستند مورد تأیید بخشی از افراد جامعه نباشند اما منطق حکم می‌کند که از بین این افراد فردی را که به دیدگاه‌های خود نزدیک است را انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه عدم مشارکت در انتخابات به معنای استفاده نکردن از حقوق شهروندی است، گفت: این امر می‌تواند امنیت ملی را تحت تأثیر قرار دهد و در نهایت مجلسی تشکیل می‌شود که پشتوانه مردمی ندارد و نمی‌تواند در خصوص مسائل اساسی و زیربنایی کشور تصمیمات درست و جدی بگیرد.

کد خبر 410994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.