چند نفر در مجلس با شرایط کارگران و بی پولی آشنا هستند؟

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: قدرت خرید، موتور محرک اقتصاد تولیدمحور است، اما سالها است که اقتصاد تولیدمحور در کشور سرکوب شده است در صورتی که تمامی اقتصاددان‌ها معتقدند که اگر در کشوری اشتغال غیرمولد رونق پیدا کند آن کشور به سمت فقیر شدن گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن صادقی شامگاه دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در گردهمایی بازنشستگان و شاغلان خانه کارگر، اظهار کرد: امروز می‌توان گفت که تورم و دستمزد کارگران در کشور شناور باشد؛ اما سال‌های متوالی است که جلوی افزایش حقوق را گرفته‌اند و تورم روند افزایشی داشته است؛ راهکار رهایی از مشکلات، گرسنه نگهداشتن طبقه محروم نیست. اگر می‌خواهیم اقتصاد ایران پیشرو و تولید در این کشور مؤثر باشد باید مزد کارگران واقعی شود و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، فقر در بین مردم ادامه خواهد داشت.

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: کلید حل مشکلات تولید در کشور، افزایش توان خرید است زیرا افزایش قدرت خرید است که موتور محرک اقتصاد تولید محور است، اما سال‌ها است که اقتصاد تولید محور را در کشور سرکوب کرده‌اند در صورتی که تمامی اقتصاددان‌ها به این موضوع اشاره دارند و معتقدند که اگر در کشوری اشتغال غیرمولد رونق پیدا کند آن کشور به سمت فقیر شدن گام برمی‌دارد.

وی گفت: باید در زمینه ارتقای اقتصاد و صنعت انقلابی عمل شود نه اینکه در این زمینه‌ها سکوت کنیم اگر سه ضلع توسعه نظامی، اقتصاد و اشتغال پر سرعت نشود کشور دچار مشکل می‌شود؛ بنابراین باید در حوزه اقتصاد نیز انقلابی در کشور رخ دهد. تا شاهد رونق در اشتغال مولد باشیم.

صادقیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر رونق تولید تاکید داشته‌اند و درصورتی که رونق تولید آغاز شود رونق اشتغال و همچنین افزایش قدرت تأمین اجتماعی را در پی دارد و با اجرای مبحث همسان سازی، حقوق بازنشستگان تقویت می‌شود.

معاون دبیرکل خانه کارگر افزود: ۵۱ درصد جامعه را کارگران تشکیل می‌دهند از همین رو باید نیمی از تعداد نمایندگان مجلس را نیز کارگران تشکیل دهند، اما در حال حاضر چند نفر در مجلس با شرایط کارگران و بی پولی آشنا هستند؟

وی ادامه داد: در ۲۵ استان کاندیدای مدافع حقوق کارگران معرفی شد، اما به جز یک نفر تمامی رد صلاحیت شدند، جامعه مدافع کارگر به وسعت خود افزود اما نظارت استصوابی با آن مقابله کرد.

کد خبر 410934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.