۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
چرا باید چای سبز بنوشیم؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان چای سبز از زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری برخوردار هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان، مزایایی مصرف چای سبز را کاهش سطح کلسترول، وزن نرمال و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بعضی سرطان‌ها دانسته‌اند. آن‌ها دریافتند افرادی که حداقل سه بار در هفته چای سبز می‌نوشند، در هفت سال آینده دچار حمله قلبی یا سکته مغزی نخواهند شد. به گفته پژوهشگران عمر متوسط دوستداران چای سبز نیز کمی طولانی‌تر از سایرین بود. همچنین امید به زندگی این افراد در سن ۵۰ سالگی، نسبت به کسانی که چای سبز در رژیم غذایی آن‌ها قرار نداشت، یک سال بیشتر بود.

محققان تأثیرات چای سبز را روی سلامت ۱۰۰ هزار فرد بزرگسال چینی که سابقه بیماری‌های قلبی و یا سرطان نداشتند، بررسی کردند. طی این مطالعه از شرکت‌کنندگان در مورد عادات سبک زندگی و سابقه پزشکی آن‌ها پرسش شد و وزن، فشار خون و کلسترول آن‌ها اندازه‌گیری شد. در طول دوره پیگیری که هفت سال طول کشید، تقریباً سه هزار و ۷۰۰ نفر دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شدند یا به دلایل بیماری‌های قلبی و عروقی درگذشتند.

یافته های جدید از بین این آمار نشان داد خطر ابتلا به این بیماری‌ها در میان افرادی که حداقل سه بار در هفته چای سبز می‌نوشیدند، ۲۰ درصد کمتر از سایرین بود. احتمال مرگ و میر به هر دلیل نیز، در آن دسته از مصرف کنندگان همیشگی چای سبز در مقایسه با افرادی که چای سبز کمتری می‌نوشیدند یا اصلاً چای سبز مصرف نمی‌کردند، ۱۵ درصد کمتر بود. چای سبز، سیاه و سفید همه از یک گیاه مشابه به دست می‌آید، اما در نحوه تهیه آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد.

طبق یافته‌های محققان، میزان آنتی‌اکسیدان های فلاونوئیدها در چای سبز در مقایسه با چای سیاه بیشتر است. به گفته پژوهشگران عصاره‎ چای سبز التهاب را کاهش می‌دهد و عملکرد سلول‌ها را در رگ‌های خونی و قلب بهبود می‌بخشد. طبق یافته‌های جدید مصرف‌کنندگان انواع چای معمولاً رژیم‌های غذایی سالم‌تری نسبت به سایر افراد دارند. در مطالعه جدید محققان توانستند اهمیت سایر عوامل مانند رژیم غذایی، عادات ورزشی، سیگار کشیدن و سطح تحصیلات را بر سلامت افراد ارزیابی کنند.

این نوشیدنی فاقد کالری و سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در مجموع یک نوشیدنی سالم است، توصیه می‌شود افراد مصرف آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند. به گفته محققان مصرف این نوشیدنی بدون کالری بی‌ضرر است و برای هیدراتاسیون و آبرسانی بدن نیز مفید است. البته چای سبز حاوی کافئین است؛ درنتیجه در نوشیدن آن درصورت ابتلا به بی‌خوابی و هنگام مصرف داروهایی که با کافئین تداخل دارد باید احتیاط کنید.

کد خبر 410872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.